Auteur en uitgever Maarten Weidema van het internationale magazine “The Eyewear Forum” is als vanouds aanwezig op deze editie van Bold Optical Fair. Als een razende reporter jaagt hij op nieuws, spot hij de laatste trends en interviewt hij ontwerpers van binnen en buitenland over hun laatste ontwerpen.. Niets ontsnapt aan zijn aandacht en met zijn oog voor design legt hij de mooiste ontwerpen vast; in woord en in beeld, welke enkele dagen met de internationale optiek community worden gedeeld op zijn socials en website www.tefmagazine.com.
Bij de TEF stand (Z07) vind je zijn laatste publicatie, een koffietafelboek van maar liefst 3 kilogram vol met onafhankelijk brildesign. Scoor de laatste exemplaren van dit unieke boek, voor een prijs van maar 55€.
Een naam doordrenkt van geschiedenis
Voor liefhebbers van kleine verhalen moet je weten dat brillen tot in de 19e eeuw het voorrecht waren van een rijke en geletterde elite. Elke ring werd individueel vervaardigd door zeer bekwame goudsmeden en vaak in edele maar buitensporig dure materialen.
Een vakman uit de Haut-Jura, Pierre Hyacinthe Caseaux, meester nagelmaker van beroep, probeerde, nadat hij zijn eigen bril had gebroken, deze te repareren en vervolgens een nieuwe te reproduceren. Gebruikmakend van zijn werkplaatsen voor het vervaardigen van pinspijkers voor de horlogemakerij en zijn knowhow, kwam hij op het idee om de eerste frames op industriële wijze te ontwerpen. Het succes liet niet lang op zich wachten en schakelde de hele regio rond Morez over op de productie van brillen. De Haut Jura domineerde de wereldmarkt in de 19e en een groot deel van de 20e eeuw. In de jaren tachtig verwierf de stad Morez op legitieme wijze een museum dat de geschiedenis van de brillen beschrijft, en de ontwerpers van het project vatten deze geschiedenis treffend samen met de slogan: “Vanuit een spijker werd een bril geboren”.
Corine en Charles staan aan de wieg van de eerste Franse optiekwinkels die volledig gewijd zijn aan vintage brillen. Door de jaren heen hebben ze het onuitputtelijke succes van brillen uit het begin van de 20e eeuw gezien.
De oude voorraden uit deze toch al verre tijd droogden helaas op of waren soms slecht bewaard gebleven. Deze tijdloos elegante glazen waren uitgerust met technologieën die zowel eenvoudig als avant-gardistisch waren.
Om te voorkomen dat ze in de vergetelheid zouden verdwijnen, besloten de twee om de magie opnieuw te creëren: een collectie gewijd aan brillen van 1900 tot 1940, waarin alle codes van die tijd getrouw zijn verwerkt. Welkom bij Ducloux, les Lunettes!
LAPIMA werd in 2016 opgericht door het ondernemersechtpaar Gisela en Gustavo Assis en is een onafhankelijk Braziliaans brillenmerk dat zich richt op het luxesegment. De ontwerpen van het creatieve team, onder leiding van Gustavo, worden met de hand gemaakt in het atelier van het merk in Brazilië. Het uitgangspunt is om producten te maken die worden beschouwd en gemaakt als kunstwerken, die niet zo vergankelijk zijn op de markt en die lang meegaan in ontwerp en kwaliteit. De inspiratie voor de nieuwe collecties volgt hoe de creatief directeur, Gustavo, de wereld ziet en ervaart, met zijn persoonlijke bagage.
Coco Bonito is an Amsterdam based fashion label. In 2013 Coco Bonito was the first brand to come up with this exclusive eyewear accessory and this iconic eyewear jewellery line was born. Our fashionable (sun)glasses chains for holding any kind of eyewear. With a purpose to never lose your sunglasses or reading glasses again, it also serves as an exclusive eyecatcher. Coco Bonito has something for everyone in their wide collection eyewear chains.
Sunny Cords is het Nederlands-Australische originele merk dat speciaal is ontworpen om uw bril op een modieuze manier te beschermen.
Dit verhaal begint in 2016 met een missie om de vintage accessoire-trend uit de jaren tachtig terug te brengen. We waren er klaar mee om de hele tijd je zonnebril te verliezen of te breken, maar weigerde ook om die ouderwetse oma koordjes te dragen, dus zo werd het idee om SUNNY CORDS te starten geboren.
De Algemene Nederlandse Vereniging van Contactlensspecialisten (ANVC) is een beroepsvereniging voor contactlensspecialisten in Nederland. De ANVC staat voor meer dan alleen professionele ontwikkeling; het belichaamt ook een hechte gemeenschap en ondersteuning voor professionals binnen ons vakgebied. Ons doel is om kwaliteit, deskundigheid en ethiek te waarborgen binnen de wereld van contactlenzen.
Als ANVC bieden wij onze leden diverse voordelen en mogelijkheden. Denk aan professionele groei via online trainingen, seminars en congressen om kennis en vaardigheden actueel te houden. Het lidmaatschap geeft toegang tot waardevolle netwerkmogelijkheden, belangenbehartiging en erkenning van onze professionele status. Wij faciliteren onze leden om contact te leggen met gelijkgestemde professionals en te participeren in het vormgeven van ons vakgebied.
Het lidmaatschap van de ANVC is een investering in jouw eigen ontwikkeling als contactlensspecialist, waarbij we samenwerken aan kwaliteit, onderlinge ondersteuning en vooruitgang in ons vakgebied.
ANVC – Join the Club!
Maison Rubbel is een nieuw brillenmerk uit Bordeaux, waarvan de creatie en productie in Frankrijk plaatsvinden.
De collectie bestaat uit een klassieke chique lijn en een capsule collectie “Italie mon Amour”, in een couture en glamoureuze stijl, met veel karakter maar zonder opzichtige tekenen.
Maison Rubbel past bij de gezichten van assertieve, ambitieuze vrouwen, die op zoek zijn naar een bril met zuivere lijnen. Onze inspiratie halen we zowel uit de iconen die we bewonderen als uit de architectuur. We herinneren ons de kenmerkende stijl van Jackie Kennedy en de elegantie van Audrey Hepburn. We gaan uit van onze verwijzingen naar de “Nouvelle vague” of de radicale lijn van Corbusier… zonder ooit af te wijken van de moderniteit die de kern vormt van onze creaties. Ons familiebedrijf verbetert jaar na jaar haar duurzame vakmanschap en besteedt veel aandacht aan de kwaliteit van haar materialen, met het grootste respect voor het milieu.
Eyestaff is de nieuwe vacaturesite die vraag en aanbod in de optiek samenbrengt.
Verhoog jouw omzet met onze lease oplossing!
Met onze operational lease (het Bril Service Abonnement) beschikken jouw klanten over de door hen zelf uitgezochte bril tegen een maandelijks vast en laag bedrag. Jouw klant heeft zo geen hoge aanschafkosten!
Wij werken uitsluitend samen met opticiens. Met onze oplossing worden jouw beste brillen toegankelijker voor een breder publiek. En je krijgt omzetversnelling omdat jouw klant na 2 jaar weer een keuze moet maken over een nieuw abonnement.
Meer informatie is te vinden op good4service.nl en wij ontmoeten je graag op onze stand!
Eveline, Hans, Audey en Erik.
Our roots go back to creator Jacques Durand and his eclectic story. Originally an optician, Jacques Durand evolved into a leading eyewear designer. His broad experience, built up alongside Alain Mikli at the outset of his career, was further developed working closely with Philippe Starck at Starck Eyes, and later as project manager for various eyewear brands among which Bugatti eyewear.
Creator Jacques Durand ventured out on his own to expand his search of a renewed approach to eyewear design, devoting his talent and energies to his eyewear concept. It was 2010 and Jacques Durand was launched.
Timeless Classic
Inspired by contemporary art, architecture and automotive design, Jacques Durand conceives pure, distinctive shapes with distinct outlines. Light and matter are the design playing field — flat frame fronts and clearly defined edges enhance the outline of the shapes.
The design of Jacques Durand frames reveals continuity in evolution. The collection evolves with the same approach to eyewear design that led to the creation of the brand. Iconic shapes are redesigned, and geometric volumes are reinterpreted through the eyes and the know-how of creator Jacques Durand, expanding the boundaries of technical and aesthetic possibilities, experiencing the potential of the design process.