Police

POLICE werd in 1983 in Italië geboren uit een intuïtie van De Rigo, een van ’s werelds toonaangevende groepen in de productie en distributie van brillen van topkwaliteit. Het zijn de jaren tachtig en alles bepaalt wie je bent: muziek, stijl en houding – van waar je naar luistert tot wat je draagt – en dit geldt ook voor brillen. Praktisch is niet langer genoeg, mensen verwachten nu meer en zijn op zoek naar durf, stijl en karakter. Ze willen een bril dragen die hen vertegenwoordigt, en POLICE is klaar en bereid om hen te verwennen. Het is het eerste en enige merk dat in staat is om de behoefte van mensen om zichzelf te laten gelden door middel van hun eigen stijl aan te voelen en te bevredigen. Als nieuwkomer onderscheidt POLICE zich op de markt door haar iconische stijl, die alles vertegenwoordigt wat mensen willen dragen: vrijheid, durf en een grote persoonlijkheid. Een merk zonder labels, conventies en remmen, gericht op echte en authentieke individuen die voortdurend weigeren zich aan de regels te houden. Het is een Italiaans merk met een uitgesproken karakter en een duidelijke internationale roeping, klaar om zich vanaf het begin te positioneren in het middelhoge marktsegment. De straatstijl van POLICE, geïnspireerd door authentieke en gedurfde persoonlijkheden, laat zich moeiteloos over de hele wereld zien en boeit – met een extreme vanzelfsprekendheid – zelfs de allerkleinsten: vrije, oprechte, ondernemende, rebelse maar ook emotionele geesten. Altijd op zoek naar zichzelf.

In de loop van haar geschiedenis heeft POLICE zichzelf altijd opnieuw weten uit te vinden als een nieuw ‘society’ icoon, door met elk seizoen opvallende details en variaties op een thema te introduceren: bijvoorbeeld de blauwe spiegelende glazen – gelanceerd in de jaren negentig – werden meteen een wereldwijde trend, of het logo met de adelaar, een symbool van vrijheid, door de jaren heen opnieuw geïnterpreteerd maar altijd representatief voor de unieke geest van het merk. Waarom stoppen bij brillen met zo’n sterke en herkenbare identiteit? Vanaf 1997 transformeerde POLICE zijn stijl in een levensstijl en opende het de deuren naar nieuwe, voorheen onontgonnen sectoren, waarbij er één boven de rest uitstak: geuren. De durf van het merk vertaalde zich in de eerste geur voor zowel mannen als vrouwen, een succes dat leidde tot experimenten en talloze verschillende samenwerkingen: horloges (2003), sieraden (2005), kleine lederwaren (2011) en kleding.

POLICE haakt in op trends, maar gaat vervolgens verder om haar persoonlijkheid te bevestigen en laat haar stempel achter door de jaren heen, mede dankzij reclamecampagnes met topambassadeurs in de hoofdrol en partnerschappen met ’s werelds toonaangevende filmproductiemaatschappijen. Beroemdheden uit de film- en sportwereld, zoals Bruce Willis, George Clooney, David Beckham, Antonio Banderas, Neymar Jr en Lewis Hamilton hebben hun gezicht geleend en samengewerkt met POLICE om de waarden, stijl en visie van het merk te interpreteren en een stem te geven. POLICE heeft ook meegewerkt aan veel actiefilms, zoals Batman vs Superman: Dawn of Justice, Justice League, Men In Black: International en The Batman. Verhalen van iconische superhelden voor wie limited-edition collecties zijn ontworpen. Vandaag de dag exporteert POLICE haar concept van stijl en durf naar 100 landen over de hele wereld, door speciale collecties te creëren die de taal spreken van haar gemeenschap, waar die zich ook bevindt. Van Azië tot Europa, van Midden-Amerika tot Afrika. Een merk dat geen grenzen stelt, laat staan limieten.

STAND: E19

no-lazy

CONTACT INFORMATIE:

no-lazy
no-lazy
no-lazy
Translate »