VIER GENERATIES AAN KENNIS
Oliver Goldsmith is een Brits erfgoedmerk met bijna 100 jaar ervaring. Met vier generaties kennis achter ons, maken we nog steeds de mooiste brillen ter wereld. Brillen die de grenzen verleggen van verwachtingen, zelfexpressie en individualiteit.
“Een spectaculair succes” zei de pers – Oliver Goldsmith was het eerste brillenmerk dat in Vogue verscheen, waardoor hun ontwerpen een essentieel modeaccessoire werden in plaats van een noodzakelijk medisch hulpmiddel. Toen de muziek- en filmscene groeide en de mode minder beperkend werd, volgde het merk dit voorbeeld en werd snel synoniem met sterren en stijl. Monturen werden met opzet ontworpen om aandacht en krantenkoppen te trekken, stijlen om de meest modebewuste mensen het hof te maken, en tegen de Swinging 60’s was Oliver Goldsmith stevig gevestigd als het merk dat door zowel rocksterren als Royalty’s werd gedragen. Van Vidal Sassoon tot Audrey Hepburn, van Grace Kelly tot Michael Caine, van Peter Sellers tot John Lennon, van The Rolling Stones tot Prinses Diana en meer – Goldsmith had een enorme aantrekkingskracht en kleedde de gezichten van de beroemdste en meest iconische namen uit de geschiedenis.
In 2015 was het de beurt aan Claire Goldsmith, de achterkleindochter van Philip en de vierde generatie Goldsmith. Gepassioneerd over het behoud van de erfenis van haar voorvaderen – haar belofte is ervoor te zorgen dat de collecties het overblijfsel van de naam Goldsmith blijven leveren. Archivale ontwerpen worden opnieuw tot leven gebracht naast nieuwe en unieke stijlen, maar elk montuur draagt de betekenis van een ongeëvenaard design erfgoed. Fabrikant van hoogwaardige brilmonturen met humor, plezier en voor elke tijdgeest, we zijn geworteld in de traditie van oud vakmanschap, maar ontmoeten het met de moed om innovatieve technologieën te gebruiken om een nieuwe weg in te slaan.