MODO

MODO, Bold & Light design
MODO is Italiaans voor ‘My Way’ en verwijst naar de Italiaanse roots van het designmerk. Het bestaat meer dan 30 jaar en ondanks dat het merk inmiddels is uitgegroeid tot één van de grotere independent brillenmerken, is de passie en innovatiedrang onverminderd aanwezig.

De hoofdkantoren van MODO zijn gevestigd in het hippe Soho in New York en in modestad Milaan. Daar worden de laatste trends gespot, welke worden vertaald door het designteam in Zweden. Dit team is altijd opzoek naar nieuwe technologieën en materialen welke op innovatieve manieren kunnen worden gecombineerd. Het gevolg hiervan is dat de collectie van MODO bestaat uit lichtgewicht titanium monturen met een luxe afwerking en een goede prijs- kwaliteit verhouding.

MODO neemt trends niet klakkeloos over, maar het interpreteert ze op zijn eigen manier, hierdoor creëren ze functionele en tijdloze monturen met een eigen look & feel. De nieuwe collectie omvat zoals altijd veel minimalistische monturen, maar er is ook ruimte voor expressievere vormen met meer kleur, dit najaar omarmen ze deze trend en zien we in meerdere lijnen ‘Bold’ modellen terug.

Bold as acetate, light as MODO
MODO herinterpreteert retro vormen met nieuwe materialen waardoor ze licht zijn en een hoog draagcomfort bieden. Voor een ‘Bold’ look, heb je meer materiaal nodig, wat een montuur zwaarder maakt. Door het gebruikt van Hi-Tech kunststoffen, zoals R1000, TR-90 en 3D geprint PA-12, is dit bij MODO niet het geval.

Beta Titanium Air
Uiteraard is het niet alleen ‘Bold’ wat de klok slaat. Er zijn nieuwe modellen voor Paper-Thin Ultra, Paper-Thin Rimless en het recent gelanceerde Beta Titanium Air wordt uitgebreid. Dit zijn lichtgewicht titanium monturen, met een minimalistische esthetiek, ontwikkeld met MODO’s befaamde aandacht voor details. De ontwerpen zijn tijdloos door het gebruik van strakke lijnen, de contrasterende kleuren aan de binnenzijde van de veren zorgen voor pit.

Buy a Frame, Help a Child See
Het succes van MODO helpt de impact van z’n sociale programma’s, zoals Buy a Frame, Help a Child See nog groter te maken. Met dit programma verzorgt MODO in samenwerking met de SEVA Foundation, oogzorg voor minder bedeelde kinderen in India. Er zijn tot nu toe al meer dan 1,3 miljoen kinderen gescreend en indien nodig voorzien van een bril of een medische ingreep. Dit is natuurlijk een prachtig resultaat, waar de kinderen van profiteren. Het is leuk voor de consument, dat het door het dragen van een mooie bril, een bijdrage kan leveren aan een betere wereld.

STAND: C02

no-lazy

CONTACT INFORMATIE:

no-lazy
no-lazy
no-lazy
Translate »