Gamine: Vrouwelijke naam. Verwijst naar een frisse, sprankelende, ondeugende jonge vrouw. In 2015 werd in New York het merk Gamine geboren. Zoals de naam al doet vermoeden, hadden de oprichters een zwak voor Frankrijk! Ontstaan uit de ontmoeting tussen drie vrienden die allemaal uit verschillende sectoren komen (kunst, mode en marketing), is het de rijkdom van hun carrières en hun ongerepte visie op de wereld van de optiek die hen aanmoedigt om Silmo te presenteren met een eerste kleurrijke en gedurfde collectie.
De essentie van de collectie is gebaseerd op geometrische en minimalistische vormen.Ronde glazen, essentieel voor al hun creaties, accentueren het unieke aspect van de collectie.De identiteit van het merk bevestigt zich na verloop van tijd en het is de architectuur die de belangrijkste inspiratiebron blijft voor Sergei.
Na 10 jaar in de kunstindustrie in New York te hebben gewerkt, maken zijn grafische cultuur en zijn scherpe oog het mogelijk om de bezel op een andere manier voor te stellen. Een echt designobject bedoeld voor vrouwen en mannen die streven naar meer originaliteit. De collectie groeit met de reizen, en de modellen eigenen zich de naam toe van de meest trendy buurten ter wereld: Kreuzberg, Soho of zelfs Sint Maarten.
Het was in 2016 dat Lady Gaga op de collectie flitste en het merk onder de ogen van de hele wereld bracht. Een jaar later, na 13 jaar in New York te hebben gewoond, wordt Sergei verliefd op Parijs, en het is voor Léa, de artistiek directeur van Caroline Abram, dat hij besluit daarheen te gaan. installeert. Zijn verlangen om de Franse markt te ontwikkelen groeit en het is de ontmoeting met Fatima, de geliefde Franse vertegenwoordigster, die het merk in de harten van de Franse opticiens zal brengen.
Het is met een verlangen naar non-confomisme en een meer kosmopolitische vertegenwoordiging van de samenleving dat Gamine een frisse en gedurfde visie in de wereld van de optiek brengt.