ECO

‘Pionier in duurzaamheid en innovatie’

Het succes van ECO is te verklaren door het feit dat het toen het 14 jaar geleden gelanceerd werd, al het belang zag van duurzaam ondernemen en hier als pionier op dit gebied, serieus in durfde te investeren. Inmiddels zijn er gelukkig meerdere brillenmerken die ECO’s voorbeeld volgen, maar geen heeft duurzaamheid zo in haar missie verankerd. ECO probeert op alle gebieden zo duurzaam en sociaalverantwoord mogelijk actief te zijn. Het merk heeft hiervoor een 360° aanpak. Zo worden naast duurzaam geproduceerde brillen, de promotie-materialen gemaakt van gerecyceld papier. De verpakking is van 100% biologisch afbreekbaar maismeel en de etuis van gerecycelde PET flessen. Het merk heeft partnerships met NGO’s zoals Trees for the Future, welke samenwerking reeds heeft geleid tot het planten van meer dan 3,3 miljoen bomen.

Duurzame lijnen
In iedere lijn van ECO worden duurzame materialen verwerkt. Born Biobased, is gemaakt van plantaardige olie, die gewonnen wordt uit ‘castor zaadjes’. Voor alle brillen in deze lijn, zijn magnetische clip-ons beschikbaar, die van een montuur in een handomdraai een trendy zonnebril maken.

Born Recycled, is een lijn waarvan de brillen zijn gemaakt van 95% gerecycled metaal, dus maar 5% uit nieuwe bronnen. Deze lijn waarvoor tevens clip-ons verkrijgbaar zijn, is bekroond met de IF Design Award.

De Bioacetate lijn wordt gemaakt van biologische afbreekbaar cellulose acetaat, afkomstig van duurzame en hernieuwbare bronnen. Hierdoor is het gebruik van fossiele brandstoffen en de uitstoot van CO2 beperkt. Doordat het materiaal Phthalate-free is worden er geen weekmakers en oplosmiddelen gebruikt, hierdoor is het minder schadelijk voor het milieu. De brillen hebben een trendy ‘Bold’ uitstraling en ze beschikken over een prachtig nieuw geïntegreerd flexscharnier.

Look good, Feel good, Do good 
ECO helpt mensen betere keuzes te maken, door trendy brillen aan te bieden van innovatieve materialen, die een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk achterlaten. Het belichaamt een levensstijl die positief, bewust en leuk is, passend bij de doelgroep: Consumenten van 18 tot 40 jaar. Juist deze groep hecht extra waarde aan duurzaamheid.

STAND: C03

no-lazy

CONTACT INFORMATIE:

no-lazy
no-lazy
Translate »