Bij OLA vinden we het belangrijk dat mensen veilige en betrouwbare oogzorg krijgen. Hierdoor zet OLA zich vanuit haar missie ‘optometrische zorg voor iedereen’ in voor de gezondheid en welzijn van de Nederlandse consument en geven hen de beste mensgerichte medische oogzorg.

Wij geloven dat iedere optiek in staat is om optometrische oogzorg aan te bieden, zonder hiervoor een optometrist in dienst te nemen. Onder supervisie voeren onze klanten eenvoudige optometrische handelingen uit en worden er foto’s van het netvlies gemaakt. Onze gediplomeerde optometristen bespreken de uitkomsten van het onderzoek en schrijven een optometrisch rapport. Zo helpen wij deskundig en eenvoudig in het aanbieden van optometrie.

LIGHTBIRD is het 100% Made in Italy design brillenmerk. De filosofie van ontwerper Corrado Rosson is om van brillen steeds meer een onmisbaar accessoire te maken om iemands look te karakteriseren en zijn persoonlijkheid volledig tot uitdrukking te brengen, het thema van de nieuwste campagne All Eyes on Me. De monturen voor dames, heren en unisex – voornamelijk optische – worden gekenmerkt door twee elementen: kleur en design.

De nieuwe collecties:
Light_SOCIAL volledig in acetaat, unieke kleurencombinaties exclusief voor het merk gemaakt

Light_JOY de lijn die de filosofie van het merk weerspiegelt, toegankelijker voor de jongere generaties en met een andere technische benadering, zoals de lineariteit van de vormen en het gebruik van een niet-flex scharnier.

Alle monturen zijn voorzien van een QR-code op de veerklem waarmee, via een verbinding met de Light_NEST website, exclusieve diensten kunnen worden aangeboden en waarmee het bedrijf in contact wordt gebracht met de opticien en op zijn beurt met de eindklant.

Marquis Emilio Pucci heeft het merk in 1947 opgericht en kreeg al snel de bijnaam “De Prins van Prints” vanwege zijn uitgebreide collectie opvallende prints. Zijn ontwerpen combineren eenvoudige lijnen met levendige kleuren, wat resulteert in een levendige en verfijnde stijl. Deze stijl creëert een vakantiegevoel dat voortdurend evolueert in harmonie met de rijke geschiedenis van het merk.

Tegenwoordig verkent Pucci voortdurend nieuwe bestemmingen met een tijdloos karakter. Sinds 2000 maakt het merk deel uit van het LVMH-portfolio en biedt het een breed scala aan producten aan, waaronder ready-to-wear kleding, strandmode, accessoires, een kinderlijn en brillencollecties.

Tom Davies is designer en producent van premium eyewear uit Londen. Al Tom´s designs worden door hemzelf ontworpen. De hele collectie is gemaakt van de mooiste materialen zoals premium acetaat, puur titanium, buffelhoorn en edelmetalen. Pasvorm, vorm en functie zijn leidend in het design.

Naast de brede ready-to-wear collectie, kan elk montuur voor de klant gepersonaliseerd worden door de Custom of Bespoke service. Het resultaat is perfect passend en krachtig design, uniek voor de drager.

Wollenweber is een Duits brillenmerk dat sinds 1982 hoogwaardige brillen van natuurlijk hoorn produceert. Het bedrijf is gevestigd in het kleine dorpje Bodenbach in de Vulkaaneifel en staat bekend om zijn focus op duurzaamheid en milieubescherming. Het merk combineert buffelhoorn met zijde en hout om unieke brillen te creëren in een reeks kleuren, en biedt ook een collectie gemaakt met een combinatie van titanium en natuurlijk hoorn.

Boys & Girls
Heb je al gehoord van de Elevenparis Boys & Girls collectie?
Een supermodieuze en unieke collectie…

Net als de textielcollectie is de Elevenparis Boys & Girls brillencollectie geïnspireerd op volwassen modellen om kinderen looks te bieden (in mini-me mode)!

De collectie is gericht op meisjes en jongens van 6 tot 12 jaar. Modieuze vormen, kleurrijke acetaten en mooie metalen onderdelen met de Elevenparis Boys & Girls driehoek zijn slechts enkele van de details die de ontluikende fashionista’s een urban stijl zullen geven!

Ook voor tieners en volwassenen! Net als bij de ready-to-wear collectie zijn durf, creativiteit, energie en comfort de sleutelwoorden voor de brillencollectie. De brillen van Elevenparis zijn charismatisch, minimalistisch en eigenzinnig, en een vrolijke mix van genres. De collectie heeft een leuke, licht retro uitstraling. Een unieke collectie voor wanneer looks er echt toe doen!

Al 6 generaties lang een familiebedrijf in brillen, waarvan de passie voor perfectie begon in Parijs in 1843 met Célestin Vuillet. Daarna ging het verder in de Morez-vallei, de bakermat van traditionele brillenkennis.

Het is een van de oudste brillenfabrieken in Frankrijk. In 2006 kreeg het als eerste brillenfabrikant het label Entreprise du Patrimoine Vivant (Levend Erfgoed Onderneming) en in 2011 het label “Origine France Garantie” voor zijn 4 collecties.

Prestige; een tijdloze, verfijnde collectie, met oog voor detail, die zij draagt als een juweel en die voor hem kwaliteit en techniek combineert.

Gerard Vuillet; van hoogwaardige kwaliteit met zeldzame materialen en geavanceerde technologie voor uitzonderlijke monturen die lang mooi blijven.

Prima Linéa; een klassieke, goed vervaardigde collectie, ontworpen voor zoveel mogelijk dragers, met keuze uit verschillende maten maar met hetzelfde comfortniveau

Sign; Een stedelijke, trendy en kleurrijke collectie van Vuillet Vega, voor wie houdt van het leven in kleur.

Belezen, goed gezien, goed begrepen!
Bien-Lu is een eigen leesbrillen merk van AVA Brillen.

De collectie bestaat uit 4 modellen. Van klassiek tot modern. Alle modellen zijn in minimaal 4 kleuren verkrijgbaar. Je vindt er geen kant-en-klaar leesbrillen.

Er zijn modellen met neuspads en ook modellen verkrijgbaar met een hypoallergene vaste neus.
Het gros van deze Bien-Lu leesbrillen wordt geproduceerd in Frankrijk door Vuillet Vega.

Duurzaam, sterk, kleurrijk en een ruime keus.

Trussardi wordt door een filosofie gedefinieerd als het eerste Italiaanse lifestylemerk, dat moderniteit en oneerbiedigheid in tijdloze elegantie brengt. Gevoed door levensvreugde, de Trussardi-levensstijl is vooruitstrevend en toch toegankelijk – altijd verankerd in een sterk gevoel van gemeenschap en inclusiviteit, evenals ecologische en sociale verantwoordelijkheid.

NAONED (Nantes in het Breton), opgericht in 2012 in Nantes door Jean-Philippe Douis, een onafhankelijke en gepassioneerde opticien, is geboren uit een echte wil: Promoot de Franse brillenkennis! NAONED vertrouwt op lokale productie, lokale knowhow en werkgelegenheid in de regio.

Als knipoog naar Bretagne draagt elk montuur een naam (uiteraard in het Breton) van een rivier, dorp, strand of Bretons eiland! NAONED biedt unieke brillen zonder extravagant te zijn om zich bij elk van zijn klanten te profileren.

Sinds het begin heeft NAONED nauw samengewerkt met Franse werkplaatsen in Bourgondië en de Jura. En het was in januari 2021 dat Jean-Philippe Douis PLAN oprichtte, zijn eigen productieatelier! Altijd met het doel de Franse knowhow op het gebied van brillen te behouden, is het een lokaal project om deze knowhow veilig te stellen en te ontwikkelen, terwijl we vanaf het begin trouw blijven aan de partners!

Er worden 3 hoofdreeksen aangeboden: acetaatmonturen, gecombineerde acetaatmonturen en metalen monturen.

In maart 2023 maakte de Dibenn-collectie zijn debuut: grotere modellen, nog kleurrijker, machinaal bewerkt en geassembleerd in onze werkplaats in Nantes, maar vooral gemaakt met ons eigen acetaat. De platen zijn samengesteld uit M49-korrels (bio-acetaat) en kleurstoffen van plantaardige of minerale oorsprong.

Voor deze hele collectie recupereren en recyclen we machinale resten om materiaal opnieuw te creëren en glazen opnieuw te maken, altijd met als doel de lokale productie te bevorderen en lokale kennis en werkgelegenheid in de regio te bevorderen.

Translate »