Exalto is een Frans brillenmerk dat bekend staat om zijn innovatieve ontwerpen, precisie-engineering en moderne esthetiek. Het merk richt zich op het creëren van hoogwaardige monturen die zowel stijlvol als functioneel zijn. Voor de productie van de Exalto brillen worden alleen de beste materialen gebruikt. Dit omvat lichtgewicht titanium, roestvrij staal en hoogwaardig acetaat. Deze materialen zorgen voor duurzaamheid, comfort en een luxe uitstraling. Elke bril van Exalto wordt met grote zorg en nauwkeurigheid vervaardigd. Het merk combineert traditionele ambachtelijke technieken met geavanceerde technologieën om brillen te maken die perfect passen en optimaal presteren. Het vakmanschap is duidelijk zichtbaar in de afwerking en details van elk montuur.

Dilem is een gepatenteerd verenwisselsysteem uit de Franse Jura, en onderdeel van de Oxibis Group. Het unieke aan dit systeem is, naast de modieuze voorstukken, de verwisselbare veren. Er zijn op dit moment ruim 750 verschillende veren beschikbaar. De wens van iedere brildrager is om een bril te hebben die aan te passen is aan elke gelegenheid of situatie. Dilem biedt deze mogelijkheid met de keuze uit 120 monturen en vele veren designs.

Vanuit het hoofdkantoor in Barcelona ontwerpt en produceert Alfred Kerbs eigentijdse, elegante en verfijnde brillen. Het merk is gevestigd in het hart van de Middellandse Zee en laat zich inspireren door de mensen, hun cultuur en de manier waarop ze leven, liefhebben en zich uitbreiden.

“BRILLEN VOOR HET NIEUWE NU
Ons motto en onze missie: een nieuwe eigentijdse brillenlijn neerzetten voor het nieuwe nu. Sinds onze eerste collectie wordt de filosofie gedefinieerd door een gevoel van nostalgie voor het oude en een unieke gevoeligheid voor het jonge. De geest van het merk stroomt door de collecties op een natuurlijke, speelse, spontane manier… en ze vertegenwoordigen allemaal een discreet gevoel voor moderniteit en een constante zoektocht naar een ontspannen elegantie. De combinatie van acetaten op natuurlijke basis met klassieke en avant-gardistische vormen, waaronder oversized modellen, gemaakt van de beste en meest exclusieve materialen, is een van de meest representatieve kenmerken van het merk.

Alfred Kerbs is een alter ego van ons creativiteitsteam dat de gevestigde codes durft en verandert. Net als een couturier die in zijn atelier een maatpak ontwerpt en creëert, toont Alfred Kerbs tijdens het hele creatieve proces originaliteit en zorgvuldig vakmanschap in zijn ontwerpen, waarmee hij objecten van verleiding creëert, kleine luxeartikelen die een op maat gemaakt kunstwerk worden.

In een wereld die wordt overspoeld met wegwerpartikelen, kunnen WIJ kiezen om onszelf te verankeren in de aloude tradities van vakmanschap en doordacht ontwerp. Onze kenmerkende Japanse benadering combineert meer dan 50 jaar ambachtelijk meesterschap met geavanceerde productietechnieken. Deze benadering leidt tot een filosofie die geworteld is in experimenteren en maakt ons onmiskenbaar Matsuda. We vieren de samensmelting van verleden en heden en het eclectische resultaat van het Oosten ontmoet het Westen. We vertrouwen op de wijsheid van bestudeerde ambachten en de creatie van prachtige oogkunst die individualiteit en expressie bevorderen; voorwerpen die een leven lang meegaan.

250 STAPPEN, 13 AMBACHTSMENSEN
Elk van onze ontwerpen wordt met de hand gemaakt in de gerenommeerde brillenateliers van Sabae, Japan – het duurt tot twee jaar en maar liefst 250 stappen om tot leven te komen. Dit is een collectie die is ontstaan door 50 jaar experimenteren en creatieve verkenning: elk montuur weerspiegelt een unieke reis van concept tot constructie. We zijn altijd op zoek naar nieuwe en innovatieve technieken om onze nieuwste ideeën tot uitdrukking te brengen. Oogverblindende details in titanium, goud, zilver, rhodium en de zuiverste Japanse acetaten.

Mitsuhiro Matsuda

Cutler and Gross is opgericht in 1969 in London, een jaar waarin zoveel moois ontstaan is : van de geboorte Scooby Doo, de landing van Apollo 11 op de maan, het WoodstockFestival, de 1e druk van The Godfather tot het Abbey Road album van de Beatles. Twee bevriende opticiens: de heren Graham Cutler en Tony Gross, die een een zakenman en de andere een rockstar en party-animal in spe. Tony Gross hing elk weekend in meerdere nachtclubs van London en bouwde daar met duizenden rondjes een mega netwerk van beroemdheden op, die stuk voor stuk verliefd werden op de handgemaakte, modieuze en hipste brillen van London, nog ver voordat de modehuizen hun intrede deden in de brillenindustrie. Echte pioniers, met veel lef om nieuwe technieken te testen.
In 1969 kochten ze samen hun eerste winkel, waar ze op de eerste verdieping in eigen atelier, met de hand hun brillen fabriceerden. Alles wat er moest gebeuren deden ze zelf. Cutler and Gross brillen worden stuk voor stuk (nog altijd) in eigen fabriek met de hand gemaakt van het allerbeste acetaat.
Nog steeds komt dezelfde passie uit dezelfde fabriek waar alles begon en dat is een zeldzaamheid in deze tijd.

Combineer Britse luxe met het ruwe randje dat bij een exclusieve, geheel handgemaakte bril hoort.
Cutler en Gross gaven elk gefabriceerd montuur een uniek nummer in plaats van een logo. Ook kwam aan de binnenkant van elk rechterpootje het gouden logo. Het logo werd aan de binnenkant geplaatst (en niet aan de buitenkant) omdat Cutler and Gross geen uithangbord van het montuur wilde maken, maar juist de ingetogen klasse van het montuur wilden benadrukken. De iconische monturen van dit excentrieke merk worden veel gedragen door beroemdheden zoals Bowie, Beatles, Rolling Stones Madonna, Gaga, Stevie Wonder, en bijvoorbeeld in alle Kingsman films. Binnen de absurd grote collectie van brillenfetisjist Elten John bestaat het grootste deel uit meer dan 200 C&G-brillen en dat groeit nog maandelijks.

De brillen moet je aanraken er is een zeldzame hoge kwaliteit voelbaar die bijna niet uit te leggen is. Alleen het zuiverste en mooist uitgeharde acetaat uit Italië is goed genoeg voor CUTLER & GROSS – Met modellen van 50 jaar geleden nog steeds in collectie en met elk kwartaal gloednieuwe modellen die aannemelijk het vintage van over 50 jaar zijn.

“If you buy a handcrafted pair of glasses or sunglasses, you want to see the tiny inaccuracies, the straight, raw edges of the plastic, the pins – they give character, make them unique to the wearer. The Cutler and Gross customer has always been an individual. Eccentric maybe, but a rare breed, certainly.”
– Graham Cutler

Gedreven door een grenzeloze passie voor schoonheid en het leven, brengt Chopard een unieke emotionele dimensie over door de geest van het huis zelf en in haar kostbare objecten. Dit geldt zowel voor de drager als de gever. Plezier en Joie de Vivre zijn een inherent onderdeel van het huis en zorgen ervoor dat de creaties van Chopard consequent positieve energie uitstralen en zo klanten vergezellen in de mooiste momenten van hun leven. De onafhankelijkheid van Chopard maakt het mogelijk om ambachten met een roemrijk verleden te ondersteunen die vandaag de dag een bron van grote trots zijn. Samen met de impulsen van de familie Scheufele, zorgt deze ondersteuning van de ambachtslieden ook voor een grenzeloze creatieve durf die het Huis onderscheidt. Een durf die ertoe heeft geleid dat Chopard de weg heeft vrijgemaakt voor een nieuwe visie op ethische luxe.

Rodenstock brilmonturen. De perfecte combinatie van absolute topkwaliteit, tijdloos design en innovatieve technologie voor optimaal draagcomfort. Dit alles is gecombineerd in een tijdloos ontwerp dat altijd indruk maakt op brildragers.

POLICE werd in 1983 in Italië geboren uit een intuïtie van De Rigo, een van ’s werelds toonaangevende groepen in de productie en distributie van brillen van topkwaliteit. Het zijn de jaren tachtig en alles bepaalt wie je bent: muziek, stijl en houding – van waar je naar luistert tot wat je draagt – en dit geldt ook voor brillen. Praktisch is niet langer genoeg, mensen verwachten nu meer en zijn op zoek naar durf, stijl en karakter. Ze willen een bril dragen die hen vertegenwoordigt, en POLICE is klaar en bereid om hen te verwennen. Het is het eerste en enige merk dat in staat is om de behoefte van mensen om zichzelf te laten gelden door middel van hun eigen stijl aan te voelen en te bevredigen. Als nieuwkomer onderscheidt POLICE zich op de markt door haar iconische stijl, die alles vertegenwoordigt wat mensen willen dragen: vrijheid, durf en een grote persoonlijkheid. Een merk zonder labels, conventies en remmen, gericht op echte en authentieke individuen die voortdurend weigeren zich aan de regels te houden. Het is een Italiaans merk met een uitgesproken karakter en een duidelijke internationale roeping, klaar om zich vanaf het begin te positioneren in het middelhoge marktsegment. De straatstijl van POLICE, geïnspireerd door authentieke en gedurfde persoonlijkheden, laat zich moeiteloos over de hele wereld zien en boeit – met een extreme vanzelfsprekendheid – zelfs de allerkleinsten: vrije, oprechte, ondernemende, rebelse maar ook emotionele geesten. Altijd op zoek naar zichzelf.

In de loop van haar geschiedenis heeft POLICE zichzelf altijd opnieuw weten uit te vinden als een nieuw ‘society’ icoon, door met elk seizoen opvallende details en variaties op een thema te introduceren: bijvoorbeeld de blauwe spiegelende glazen – gelanceerd in de jaren negentig – werden meteen een wereldwijde trend, of het logo met de adelaar, een symbool van vrijheid, door de jaren heen opnieuw geïnterpreteerd maar altijd representatief voor de unieke geest van het merk. Waarom stoppen bij brillen met zo’n sterke en herkenbare identiteit? Vanaf 1997 transformeerde POLICE zijn stijl in een levensstijl en opende het de deuren naar nieuwe, voorheen onontgonnen sectoren, waarbij er één boven de rest uitstak: geuren. De durf van het merk vertaalde zich in de eerste geur voor zowel mannen als vrouwen, een succes dat leidde tot experimenten en talloze verschillende samenwerkingen: horloges (2003), sieraden (2005), kleine lederwaren (2011) en kleding.

POLICE haakt in op trends, maar gaat vervolgens verder om haar persoonlijkheid te bevestigen en laat haar stempel achter door de jaren heen, mede dankzij reclamecampagnes met topambassadeurs in de hoofdrol en partnerschappen met ’s werelds toonaangevende filmproductiemaatschappijen. Beroemdheden uit de film- en sportwereld, zoals Bruce Willis, George Clooney, David Beckham, Antonio Banderas, Neymar Jr en Lewis Hamilton hebben hun gezicht geleend en samengewerkt met POLICE om de waarden, stijl en visie van het merk te interpreteren en een stem te geven. POLICE heeft ook meegewerkt aan veel actiefilms, zoals Batman vs Superman: Dawn of Justice, Justice League, Men In Black: International en The Batman. Verhalen van iconische superhelden voor wie limited-edition collecties zijn ontworpen. Vandaag de dag exporteert POLICE haar concept van stijl en durf naar 100 landen over de hele wereld, door speciale collecties te creëren die de taal spreken van haar gemeenschap, waar die zich ook bevindt. Van Azië tot Europa, van Midden-Amerika tot Afrika. Een merk dat geen grenzen stelt, laat staan limieten.

In 1963 creëerde Prof. Ferdinand Alexander Porsche een van de meest iconische designobjecten uit de hedendaagse geschiedenis: de Porsche 911. Vanuit zijn visie om de Porsche principes en legende uit te breiden tot buiten de autowereld, richtte hij in 1972 het exclusieve lifestyle merk Porsche Design op. Zijn filosofie en designtaal zijn vandaag de dag nog steeds terug te vinden in alle Porsche Design producten.

DE VERBINDING VAN DESIGN EN PRESTATIES

Porsche Design trapt 2023 af met fascinerende nieuwe brillenmodellen die staan voor technisch raffinement en uniek design en tegelijkertijd de kern van het designmerk uitdragen: puur autosport-DNA. Het streven naar maximale functionaliteit, het terugbrengen tot de essentie en het overwinnen van het onbekende worden weerspiegeld in de nieuwe producten als de essentie van het merk. Porsche Design breidt bijvoorbeeld zijn uitzonderlijke brillenconcepten uit met gloednieuwe monturen en betreedt een nieuwe dimensie van perfectie, precisie en innovatie.

Bereid je voor op een flinke dosis kleur en excentrieke vormen! Sara John Eyewear is een handcrafted collectie van hoogwaardige materialen met ge­waagde kleuren zoals Bright Yellow, Cobalt Blue en Fire Red. Sara John brillen zijn bedoeld voor mensen die durven op te vallen! Wat betreft vormen komt er in de collectie van alles voorbij. Van rond tot vierkant en alles er tussenin. Er is genoeg variatie passend bij ieders unieke persoonlijkheid.

Translate »