THINK BIG

Moderne en modieuze monturen voor hem (en haar) in grote maten.

Dit Duitse merk, George Gina & Lucy, is gespecialiseerd in accessoires. Onder het motto: “Life isn’t perfect, but accessories can be” focussen de designers zich op handtassen en (zonne)brillen. Beiden bestaan in verschillende vormen en kleuren. Hoe opvallender, hoe beter. Denk maar aan: fluo roze of geel, maar ook de camo-kleuren voor de tassen ontbreken niet. De zonnebrillen doen het ook niet slecht. Door de uiteenlopende shapes garanderen we voor ieders gezicht een juiste fit.

De ‘Perfect fit’ voor uw winkel

Of het nu gaat om een startende winkel of een winkel die al jaren draait, het team van OO2 zorgt voor de optimale integratie van OS Optiek en staat altijd klaar voor assistentie.

OS Optiek beschikt over tal van koppelingen met o.a. instrumenten, glasleveranciers, contactlensleveranciers, online-agenda, webshop, marketingbedrijven, zorgdeclaraties, etc. De direct marketing module is geïntegreerd met de klantomgeving en de module inzicht bevat de juiste management dashboards voor de ondernemer.

Er zijn diverse aanvullende betaalopties in OS Optiek zoals betaalverzoeken (QR-codes), gekoppelde pinautomaat en automatische incasso. Uiteraard gaat de rekening bij voorkeur via e-mail naar de klant.

Voor zorgprofessionals zoals optometristen en orthoptisten beschikt OS Optiek over diverse protocollen en geneesmiddelinformatie. Om efficiënt te werken zijn er tekstblokken en automatisch aanvullen tijdens het typen.

Wij zien u heel graag op onze stand – Team OO2

CAZAL heeft zojuist de gloednieuwe collectie gelanceerd. De nieuwste aanwinst van de CAZAL-familie, die al tientallen jaren bekend staat als toonaangevend in de brillenwereld, richt zich op moderne, sterke en zelfverzekerde vrouwen.

De collectie is modieus maar individueel, met een voorliefde voor avant-garde en een combinatie van erfgoed en tijdgeest. Het geraffineerde ontwerp is een eerbetoon aan Cari Zalloni, de peetvader van het CAZAL-design. Altijd trouw aan zijn credo – “Cazal eyewear moet herkenbaar zijn vanaf de overkant van de straat” – zijn de modellen geïnspireerd op zijn klassiekers en toch voorzien van een eigentijdse twist.

Het resultaat zijn opvallende ontwerpen, de beste materialen en compromisloze kwaliteit die samenkomen in een stijlvolle mix en een aanvulling vormen op de bekende legendes. Bekende legendes die een trouwe aanhang hebben onder celebs en VIP’s wereldwijd, waaronder giganten als Jay-Z, Run DMC en Usher, en Hollywood-iconen als Brad Pitt.

We zijn wie we zijn, we zeggen wat we zeggen, we vinden leuk wat we leuk vinden. We tarten de grenzen van categoriseringen en vieren de schoonheid van modern design en verfijnd erfgoed.

We dagen de status quo uit met onze keuzes en verleggen grenzen met post-posh luxe. We doen inspiratie op en staan op de schouders van reuzen. Toch onderscheiden we ons – niet om invloed na te jagen, maar om verandering na te jagen. We weerspiegelen iets nieuws, iets gedurfds, iets dat in andere vormen niet bestaat.

We kunnen overal naartoe. Waarom nu stoppen? Ga naar buiten. Bekijk jezelf. De wereld is een open boek.
Doe dubbelop. Sla pagina’s om. Lees het.

PETER ANDMAY, opgericht in 2012 in Parijs, is het duo van de geboren en getogen Parijzenaars Laura Le Bihan en Xavier Matrand na hun gezamenlijke reis in de high-end detailhandel voor brillen. De twee ontwerpers werden geïnspireerd om hun eigen reis te beginnen, waarbij ze alle tips en tools van hun jarenlang opgedane klantenkennis meenamen en zelf leerden hoe het er achter de schermen van het fabricageproces aan toe ging.

In 2013 presenteerde het duo hun eerste collectie. In 2014 wordt een van hun creaties gedragen door Scarlett Johansson in de film LUCY van LucBesson en wordt hun collectie gepresenteerd bij Colette. PETER ANDMAY wordt gelanceerd: een naam die hun flair, ervaring en gedeelde passie verenigt, die ze samenvatten als “PETER AND MAYis de naam van onze complementariteit”. Deze complementariteit heeft bijgedragen aan het DNA van hun collectie van goed gemaakte, comfortabele alledaagse brillen, met een voet in de mode. Ze creëren hun collecties samen: Laura is verantwoordelijk voor de communicatie, wereldwijde ontwikkeling en productie, terwijl Xavier toezicht houdt op het tekenen, de collectieplannen en hun samenhang, evenals de technische aard van de ontwerpen.

Jisco is een onafhankelijk brillenmerk, opgericht in 2013 door Joerdis Neubauer en Francisco Marín, een Mallorcaan en een Duitser met een lange professionele ervaring in de optische sector en een gemeenschappelijke grote passie: de mediterrane landschappen en levensstijl.

Het MEDITERRANE en eigentijdse karakter wordt weerspiegeld in elk van de collecties. Een duidelijk voorbeeld hiervan zijn de originele kleurencombinaties, exclusieve ontwerpen gemaakt door en voor Jisco, die elke bril voorzien van een rijkdom aan tinten en tonen die zichtbaar worden als het licht erop reflecteert. Binnen het creatieve proces ontwerpen we zelfs de kleinste en meest kostbare details, zoals ONZE EIGEN HINGES, een duidelijke weerspiegeling van onze obsessie voor LICHTHEID, opgevat als de beste garantie voor COMFORT en aanpassingsvermogen.

We houden alle stadia van het productieproces nauwlettend in de gaten om ervoor te zorgen dat elk stuk aan onze kwaliteitseisen voldoet. En dankzij het handmatige polijst- en afwerkingsproces, de laatste schakel voor het op de markt brengen, is elk van onze modellen imperfect mooi en uniek. Wij geloven dat het onze verantwoordelijkheid is om producten te ontwerpen en te produceren op een bewuste manier die goed is voor onze gemeenschap en de planeet.

Daarom heeft onze toewijding aan de bescherming van het milieu ertoe geleid dat we bij de keuze van materialen de voorkeur geven aan de meest DUURZAME, recyclebare en 100% biologisch afbreekbare grondstoffen. Zoals bio-acetaat van natuurlijke oorsprong, aanwezig in de meeste van de nieuwe ontwerpen, of Trogamid myCX Eco, een materiaal dat bestaat uit 40% biomassa en wordt geproduceerd met 100% hernieuwbare energie. En dit alles zonder afstand te doen van de KLEUR die ons zo kenmerkt.
We gebruiken ook composteerbaar, gemakkelijk recyclebaar en biologisch afbreekbaar plastic, evenals gerecyclede en recyclebare materialen waar mogelijk, in alle verpakkings- en marketingelementen die de commercialisering van onze collectie begeleiden totdat het de opticien bereikt.

ROAV staat voor extreem gebruiksgemak. Hij is perfect voor elke situatie. Of je nu onderweg bent of op een terras zit, in de auto of op het water, zomer of winter. Als de zon schijnt, direct uitklappen en dragen – zon weer weg, binnen enkele seconden zit hij weer opgevouwen in je broekzak of (kleine) handtas dankzij zijn ultradunne design. Je zit nooit meer met je bril in je haar of in je shirt.

ROAV,  geboren in Los Angeles, is het resultaat van een team van ontwerpers, ingenieurs en reizigers die geloven dat de beste avonturen spontaan zijn, en de beste bril is de bril die je altijd en overal bij je hebt. ROAV creëert brillen die bij elke gelegenheid en elk moment passen. Bij ROAV combineren we prachtig design met geavanceerde microtechnologie. Onze innovatieve micro schroefloze scharnieren zijn duurzaam, responsief en extreem klein. De roestvrijstalen monturen worden gevormd door precisie buig processoren, waardoor ze slechts 8 mm dik zijn wanneer gevouwen en ultra licht zijn. Ontdek het perfecte montuur dat overal met je meegaat.

Blake Kuwahara brillen zijn een naadloze fusie van twee contrasterende vormen en kleuren. Een frame within a frame. Handgemaakt in Japan.
Kunstzinnig en toch draagbaar.

O’Max instruments is als onderdeel van EssilorLuxottica exclusief distributeur van Topcon Healthcare instrumenten. De keuze voor Topcon is een keuze voor kwaliteit, innovatie, precisie en gemak. Met meer dan 80 jaar ervaring en innovatie is Topcon een A-merk wat aansluit bij de missie van EssilorLuxottica; See more, Be more. Een missie gedreven door innovatie.

Met een grote kennis van de optiekmarkt en de wensen van opticiens en optometristen kunnen wij u op echt op alle vlakken van uw bedrijf adviseren en ontzorgen. Niet alleen over de aanschaf, training, onderhoud van apparatuur en de workflow/connectiviteit in uw winkel. Maar ook helpen wij u graag met de businesscase en de marketingsupport.

Kom naar onze stand op de Bold Optical Fair (X08) ontdek onze nieuwste innovaties op het gebied van instrumenten. Volledig automatische instrumenten die in het teken staan van geautomatiseerde voorscreening, refractie en slijpen met als doel het u en uw team gemakkelijk te maken zodat u uw processen kunt optimaliseren.

Natuurlijk kunnen we niet alles op de Bold laten zien. Sinds kort hebben we een volledig ingerichte showroom in ons nieuwe kantoor in Amsterdam, daar nodigen wij u ook graag uit. Maak met één van onze collega’s een afspraak en ervaar uw eigen klantreis. We zien u graag op de Bold!

Seiko wordt gedreven door precisie. Het zit al meer dan 130 jaar in het DNA van het bedrijf. Die precisie spreekt een universele taal. Passie, toewijding, historie en vakmanschap zijn slechts enkele bestanddelen daarvan. Deze waarden zijn ook terug te vinden in de SEIKO monturen collectie. De SEIKO monturen collectie biedt een ruime keuze aan designs en kleuren voor zowel vrouwen als mannen. Alle monturen uit de SEIKO-collectie zijn gemaakt van het fijnste titanium. Zo combineren ze een indrukwekkende sterkte met een vederlicht gevoel.

Translate »