Toen OVVO Optics 15 jaar geleden het meest duurzame, lichtgewicht montuur ter wereld wilde maken, zocht men naar een metaal dat kon presteren volgens de OVVO-normen. En toen ze het niet konden vinden, hebben ze het zelf gesmeed.
Het resultaat is een staaltje technisch vernuft: monturen met ongeëvenaard comfort die de zware uitdagingen van het dagelijks leven met een bekroonde stijl doorstaan.
De monturen wegen slechts 17 gram en kunnen een trekkracht aan van 44 kilo!
Finally, fashion meets function!
ROY ROBSON fashion staat voor een authentieke stijl. Het onderstreept de persoonlijkheid van de drager en straalt natuurlijke nonchalance uit. Authenticiteit kenmerkt ook het handelen van het bedrijf. Denk hierbij aan betrouwbaarheid in zakelijke relaties, eerlijkheid in de omgang met elkaar en het ambitieuze doel om kwaliteit in het werk op alle niveaus te waarborgen.
Sinds 1922 vertrouwen klanten op de expertise van ROY ROBSON. Het bedrijf heeft zich ontwikkeld van een Berlijnse fabrikant van herenkleding tot een internationaal premium herenlabel met een compleet assortiment. Doorslaggevend hierbij was het behouden van de juiste tradities en het opnemen van nieuwe invloeden. Het is precies deze interactie die de bijzondere stijl van ROY ROBSON verklaart.
Deze verfijnde, chique herenlijn heeft monturen gemaakt van damaststaal, titanium, carbon en acetaat.
Sea2see monturen worden in Italië gemaakt van gerecycled plastic dat is verzameld uit de zee door vissers van de Sea2see foundation. Sea2see creëert op deze manier waarde van plastic afval om een duurzame en schaalbare oplossing te bieden die zowel het plastic in de zee vermindert als de levens verbetert van kustgemeenschappen die leven in ontwikkelingslanden. Voor ieder montuur is 1 kilo plastic afval uit zee gehaald uit onder andere Senegal en Ghana. De grondstof is Cradle to Cradle Gold gecertificeerd. Deze certificering is ‘s werelds meest geavanceerde, op wetenschap gebaseerde standaard met betrekking tot het ontwerpen en maken van producten voor de circulaire economie.
Daarnaast zien de monturen en zonnebrillen van Sea2see er natuurlijk geweldig uit. Handgemaakt in Italië door een familiebedrijf dat al meer dan 50 jaar kwaliteitsmonturen fabriceert. En dat zie je!
Wie optimaal ziet, leeft optimaal. Daarom streeft Alcon er elke dag naar om wereldleider te zijn in het bieden van optimale ooggezondheid en innoverende oogzorgproducten. Ons steeds groter wordende assortiment omvat daglenzen, maandlenzen, kleurlenzen en speciale lenzen alsook een uitgebreid portfolio aan oogzorgproducten.
We helpen de wereld om beter te zien, er beter uit te zien en zich beter te voelen. Dat doen we al 70 jaar, en dit is nog maar het begin.
Lutz Eyewear is een nieuw Nederlands brillenmerk dat zich onderscheidt met innovatieve monturen met een lichtgewicht veersysteem, stijlvolle ontwerpen en hoogwaardige materialen zoals acetaat en titanium. De monturen hebben een tijdloze esthetiek en zijn ontworpen voor een breed publiek. Lutz Eyewear biedt exclusiviteit aan optiekbedrijven die geïnteresseerd zijn in innovatie en mode met goede mogelijkheden, uitstekende service en ondersteuning voor verkooppunten.
AYZ biedt een assortiment vrij verkrijgbare middelen op het gebied van oogreiniging, -verzorging en droge ogen. Alle AYZ producten bevatten hyaluronzuur – een lichaamseigen stof die in staat is veel water vast te houden. Het AYZ assortiment bevat geen conserveermiddelen.
AYZ Start is de basisdruppel waarmee de zorg voor droge ogen gestart kan worden – bevat 0,15% hyaluronzuur
AYZ Gel is een dikkere druppel, en kan uitkomst bieden als men dagelijks te vaak moet druppelen – bevat 0,3% hyaluronzuur
AYZ Protect kan geschikt zijn als de ogen extra verzorging nodig hebben – bevat 0,15% hyaluronzuur en 2% dexpanthenol (dit beschermt het oogoppervlak waardoor dit in staat wordt gesteld zich te helen)
AYZ Oogzalf is een isotone oogzalf met 0,4% hyaluronzuur, zorgt voor bevochtiging van het oog en geeft het oogoppervlak een beschermende laag
AYZ Ooglid crème is voor preventieve zorg en verzorging van droge en geïrriteerde huid van de bovenste en onderste oogleden
AYZ Reinigingsdoekjes zijn eenmalig te gebruiken doekjes van natuurlijk katoen met Hy-Ter® (hyaluronzuur en natuurlijk tea tree -extract) en aloë vera, dat zorgt voor een reinigend, verzachtend en kalmerend effect van de oogleden
De toekomst van bestaan begint bij de allerjongsten. Kinderen zijn de klanten van de toekomst. Daarom vinden wij het ook zo belangrijk om veel aandacht aan deze doelgroep te besteden.
AVA KIDS is de verzamelnaam voor onze kinderbrillen collecties waarin een diversiteit kan worden gevonden voor jong en oud, variërend van vrolijke kleuren tot stoere afwerkingen.
Onder AVA kids vallen: New York Yankees, Tartine et Chocolat, StarWars, Lulucastagnette en Rex & Sue.
Optic-Lenses levert alle denkbare kunststof brillenglazen, van voorraad tot complexe individuele multifocale glazen, aan uitsluitend zelfstandige opticiens. Dit A-label glas wordt geproduceerd door BOD Lenses (Vilnius, Litouwen), in een hypermodern productielab.
Optic-Lenses is geselecteerd door Centrop om haar huismerk brillenglazen te leveren, vanwege de goede kwaliteit en natuurlijk de scherpe prijs.
Krachtig & tijdloos Japans design
Handgemaakt met puur titanium
Yellows Plus biedt binnen de collectie een herkenbare lijn monturen. De lichte monturen geven een uitmuntend draagcomfort, zonder concessies te doen aan de herkenbare Japanse kwaliteit. De basis van de gehele collectie is geproduceerd in titanium. De eenvoud en pure vormen van oprichter en ontwerper Toshiaki Yamagishi geven het merk een krachtig design.
Traditioneel ambacht & een moderne visie
Yellows Plus vindt haar oorsprong in Sabae, een stad in de Fukui Prefectuur. Dit gebied kenmerkt zich door de meest uiteenlopende traditionele ambachten, die erkend en geliefd zijn over de hele wereld. De omgeving staat ook bekend om haar strenge en lange winters. Dit Japanse erfgoed is de bakermat van bijzonder vakmanschap en extreem streven naar perfectie.
Welkom bij EveryWear – Waar Innovatie en Duurzaamheid Samenkomen
EveryWear werd in 2020 opgericht door Ruben en Alain. Beiden gepassioneerd door reizen, wilden ze hun liefde voor avontuur combineren met duurzaamheid. Hun inspiratiebron was een gesprek met Stijn Mul, een internationale kitesurfer die zijn ervaring met vervuiling op een Braziliaans strand deelde. Deze eyeopener, samen met de schokkende ontdekking dat 80% van het restmateriaal tijdens de productie van een acetaatbril verspild wordt, inspireerde hen om verandering teweeg te brengen.
Onze missie: stijlvolle, duurzame brillen ontwikkelen met een verhaal.
EveryWear staat voor uniekheid en milieubewustzijn. Onze eerste doorbraak was de lancering van onze eerste 3D-geprinte zonnebril, gemaakt van castorbonen. Omdat we onze brillen 3D-printen, benutten we 98% van het restmateriaal! Er wordt dus alleen materiaal geprint wat we nodig hebben voor jouw zonnebril. Hierdoor besparen we kilo’s aan onnodig afval!
Maar de reis stopte daar niet. Dit jaar introduceren we met trots de ‘Earth Collection’: een exclusieve serie correctiemonturen, vervaardigd met geavanceerde 3D-printtechnologie die nog nooit eerder in Nederland is gebruikt.
Na twee jaar van toewijding, ontwikkeling en innovatie zijn we niet alleen een bedrijf in duurzame brillenmode, maar hebben we ook de eer gekregen de titel ‘Jonge Ondernemers van het Jaar 2024/2025’ te dragen. Deze prestigieuze onderscheiding bevestigt onze inzet voor duurzaamheid, innovatie en impact.
Bezoek onze stand om de nieuwe standaard in brillenmode te ervaren. Ontdek de verhalen achter onze collectie en hoe deze een toevoeging kan zijn voor jouw winkel. Bij EveryWear is ons doel niet alleen om als brillenmerk te fungeren, maar om een merk te zijn dat inspeelt op de wensen van opticiens door het bieden van mooie en onderscheidende producten.