COBLENS – DUURZAME MONTUREN VOOR JOUW PERSOONLIJKE KIJK OP DE WERELD

COBLENS staat voor brillen die je helpen je eigen perspectief op de wereld te ontdekken en ervan te genieten. Elke COBLENS is meer dan alleen een bril – het is jouw kroon die jou uniek maakt. Want wat COBLENS speciaal maakt zijn de perfecte verhoudingen die jouw individualiteit onderstrepen. Overtuig jezelf!

Duurzaamheid is voor ons geen trend, maar een overtuiging. Mode en milieubewustzijn gaan bij COBLENS hand in hand: daarom vervaardigen we onze hoogwaardige premium brillen van duurzame materialen zoals katoenacetaat en extreem robuust titanium. Van milieuvriendelijke verpakkingen en het gebruik van groene stroom tot ons eigen zonne-energiesysteem – bij COBLENS zorgen we tot in de kleinste details voor jouw welzijn en dat van onze planeet.

COBLENS – EEN KROON VOOR JE OGEN

Design, kwaliteit en comfort zijn de sleutelwoorden voor Essedue, geboren uit de passie van een jonge Italiaanse man die zijn eigen brillenmerk creëerde uit de ervaring van drie generaties opticiens.

Essedue is een Italiaans dames- en herenbrillenmerk dat wordt gekenmerkt door uitstekende kwaliteitsmaterialen en vakmanschap. De collecties zijn het resultaat van rigoureus onderzoek naar stijl, comfort en kleur. Elk Essedue montuur en elke zonnebril is 100% handgemaakt in Italië in onze eigen Italiaanse fabriek, waar vakmanschap en de meest innovatieve technologieën worden gecombineerd om unieke stukken handwerk te creëren.

JPLUS is een cross-brand dat is geboren met een ontwerpfilosofie die is beïnvloed en geïnspireerd door de disciplines Industrial Design, Mode, Visuals en Kunst. JPLUS wil de regels van stijl ondermijnen en stelt zichzelf voor als een alternatief voor de dynamiek en industriële visies die de hedendaagse markt kenmerken, door het individu aan te moedigen om een persoonlijke en intieme ervaring te hebben via het product, zonder externe invloeden.

Vanuit deze visie heeft JPLUS zonnebrillen gekozen als startpunt van haar reis. Het is een uniek product, dat bovendien in contact staat met drie van de vijf zintuigen van het lichaam: zicht, reuk, gehoor.

De gloednieuwe Jplus Homme capsule is de enige collectie op de markt die verkrijgbaar is in slechts 2 kleuren. Exclusieve handgemaakte afwerkingen door Italiaanse goudsmeden zorgen voor unieke kleurvariaties en meesterwerken van vakmanschap, voor charismatische mannen die houden van design en luxe zonder opzichtigheid.

Kyme is geboren uit een inspiratie, een creatieve impuls en de grote passie van Antonello Calderoni: ondernemer, opticien en ontwerper. Een continue stroom die, met de kracht van een golf, plotseling de clichés op zijn kop zet en een nieuwe ziel creëert in de wereld van de brillen. Verleden en heden komen samen in een geraffineerde combinatie van stijl, onderzoek en design.

Zo begint Kyme – kyma, een Grieks woord dat “golf” betekent. Deze “golf” staat vandaag op elk montuur, een logo dat de waarden vertegenwoordigt die het bedrijf belichaamt door de sleutelwoorden geschiedenis, inspiratie, meesterwerk, impuls en toekomst.Tegenwoordig zijn de resultaten voor iedereen zichtbaar. Sinds 2013 is Kyme een gevestigd merk in de wereld, dat zich weet te onderscheiden dankzij een unieke en onmiddellijk herkenbare toets: de eigentijdse vintage stijl met een aantrekkelijk design. Een sterke merkidentiteit gemaakt van hoog Italiaans vakmanschap en grote kwaliteit.

In 2008 besloot een stel vrienden t-shirts te gaan verkopen. Een paar jaar later deden ze de ontwerpen zelf. In 2012 ontwierpen ze de eerste zonnebrillen van bamboe. Het succes smaakte naar meer.

In 2015 was de kennismaking op de opti. De collectie ontwikkelde zich met titanium en graveringen waarmee
oneindige mogelijkheden ontstonden. Dit resulteerde in 2 Duitse Design Awards in 2018 en 2019. En in 2021
de prestigieuze German Brand Award.

Niet slecht voor een Zwitsers bedrijf! De jury was onder de indruk van de stijl, het combineren van materialen en de duidelijke visie van Einstoffen. Dit jaar heeft Einstoffen een grote lancering gedaan in nieuwe modellen. Nieuwe vrolijke en intense kleuren. De vormen avontuurlijker en experimenteler. Einstoffen gebruikt hout, acetaat, titanium en carbon in hun collectie.

Met een rijke en diepgewortelde Italiaanse grondslag en een nieuwe, futuristische Japanse kijk op de wereld, zorgt Miga Studio voor een nieuwe visie op brillen. Modern en nieuw zijn is een attitude. Miga Studio belichaamt dit door te spelen met vormen en materialen.

Miga Studio is mysterieus, ambitieus, stoer, sexy, fashion en bovenal vernieuwend.
Uitsluitend werkend met Japanse materialen en Japans vakmanschap. Miga Studio biedt een ongeëvenaarde kwaliteit.

Stoere en robuuste vormen gesneden uit 11mm Japans titanium, of een sexy look met 12mm acetaat. Miga Studio heeft het allemaal.

INSPIRERENDE NORMEN & WAARDEN
SALT. is een onafhankelijk premium brillenmerk, toegewijd aan het perfectioneren van de pasvorm en het creëren van positieve menselijke connecties. Dit alles geïnspireerd door het menselijk en natuurlijk schoon.

SALT. streeft naar perfectie. Ontworpen door opticiens om een goede pasvorm te garanderen. De beste materialen voor de waarborging van kwaliteit. Vervaardigd in Japan volgens de hoogste normen. Dit alles voor de meest hoogwaardige bril, gemaakt om decennia mee te gaan.

Op 17-jarige leeftijd begon de Parijse Emanuelle Khanh (geboren als Renée Mazière in 1937) haar carrière als model in de haute couture. Ze werkte samen met mode-iconen zoals Balenciaga en Givenchy. Later in haar leven trad ze in het huwelijk met Quasar Khanh, een ontwerper, ingenieur, uitvinder en kunstenaar, die in de jaren zestig en zeventig een ware revolutie teweegbracht in meubilair. Hij werd wereldberoemd vanwege zijn vernieuwende materialen en zijn opblaasbare vinylcreaties.

In het begin van de jaren zestig wendde Emmanuelle Khanh zich tot styling, een tijd van ingrijpende veranderingen waarin vrouwenemancipatie, mode-democratisering en het bewustzijn van jongeren over hun kracht opkwamen. Met een visionaire blik streefde Emmanuelle naar een garderobe die geschikt was voor moderne, onafhankelijke en dynamische vrouwen die zich wilden bevrijden van sociale beperkingen. In 1969 lanceerde ze haar eigen confectiekledingmerk voor dames, dat de naam Emmanuelle Khanh droeg. Ze was vastbesloten om mode niet langer te beperken tot de chique salons van de Parijse haute couture en verlangde ernaar vormen en materialen te veranderen om mode naar de straten te brengen.

In 1971 introduceerde Emmanuelle Khanh haar allereerste brillencollectie in samenwerking met Henri Guillet en gerenommeerde ateliers in Oyonnax, gelegen in het prachtige Jura-gebergte. Haar collectie omvatte opvallende, volumineuze monturen met strakke lijnen, die al snel iconisch werden. Haar baanbrekende ontwerpen waren een ware sensatie. In erkenning van haar buitengewone bijdrage aan de kunst en cultuur, ontving Emmanuelle Khanh in 1986 de prestigieuze onderscheiding ‘Chevalier des Arts et des Lettres’.

In de winter van 2017 is Emmanuelle Khanh overleden in Parijs. Haar nalatenschap ging verder dan alleen stijl, nadat ze een ware revolutie teweegbracht in de damesmode en de confectiewereld. Haar erfenis omvatte durf, moed, emancipatie en een onuitputtelijke kracht die vrouwen heeft geïnspireerd en blijvend beïnvloed. Ze heeft toekomstige generaties een waardevolle erfenis nagelaten, waarmee ze heeft bijgedragen aan de empowerment van vrouwen.

Bij Maison Emmanuelle Khanh is Eva Gaumé aan boord gekomen als artistiek en visueel directeur. Net als Emmanuelle Khanh vindt Eva haar inspiratie in sterke, feministische vrouwen. Ze blijft trouw aan de esthetische visie van Khanh, met inbegrip van de beroemde oversized monturen, maar zet tegelijkertijd koers naar een nieuw hoofdstuk. Met vastberadenheid streeft Eva ernaar haar eigen stempel te drukken op de geschiedenis van dit legendarische merk. Haar ambitie is om ervoor te zorgen dat alle vrouwen zich aangesproken voelen door Emmanuelle Khanh. Ze wil het merk inclusief maken en bijdragen aan de huidige emancipatiebeweging.

De collectie van De Stijl Eyewear treedt in de voetsporen van de kunstenaars die aan de wieg stonden van deze beweging (De Stijl Holland 1924) . Het basisontwerp van elk model is een zoektocht naar harmonie door het gebruik van lijnen en rechte hoeken en ook naar de balans tussen de kleuren die de compositie onderstrepen. De verschillende elementen worden gecombineerd tot een architectonisch geheel zonder gebruik te maken van schroeven of lassen, maar door het scharnier wat deze collectie uniek maakt.

Geïnspireerd door de kleurrijke, gecultiveerde en creatieve identiteit van een wereldstad, combineert You’s de eigenzinnigheid innovatieve en gedurfde Nederlands design met aandacht voor detail. Ontdek deze monturen met zijn unieke kleuren om je persoonlijkheid te accentueren.

Translate »