Hickmann Eyewear: “The eyes shout what the lips fear to say.” De nieuwe Hickmann brillencollectie bevat modieuze, sexy stijlen geïnspireerd door de aantrekkelijke wereld van Hickmann. De collectie bestaat uit gedurfde, geometrische en vrouwelijke vormen, ontworpen voor de zelfverzekerde, modieuze vrouw.
De combinatie van internationaal gerenommeerd Braziliaans topmodel Ana Hickmann en brilmode zorgt elk seizoen weer voor verfrissende vrouwelijke monturen. De hele collectie is een eerbetoon aan het welzijn van dames, niet alleen visueel maar ook mentaal. Het is belangrijk om je goed te voelen en er goed uit te zien.
“POLARIZED Sunglasses since 1993”
Stijl is de enige luxe die betaalbaar is voor iedereen. POLAR ziet de zonnebril als een persoonlijke expressie van je karakter, gevoel, of een voorkomen van jezelf. Al bij de lancering van de eerste collectie in 1993, is de filosofie van het merk om vakmanschap, creativiteit, mode en communicatie hand in hand te laten gaan.
POLAR is ontstaan in de regio Belluno, het hart van de traditionele brillenindustrie. Het merk wordt verkocht in meer dan 90 landen en heeft 25.000 verkooppunten. De USP’s van POLAR zijn; zeer aantrekkelijke en modieuze modellen van metaal, acetaat of combinaties hiervan, een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en gepolariseerde lenzen in de gehele collectie.
De jonge design afdeling spot trends en verwerkt deze razendsnel, hierdoor is de collectie altijd up-to-date, commercieel en gericht op een breed publiek. Zo is er 2 jaar geleden de Gold-Line geïntroduceerd. Deze exclusieve collectie met iconische vormen is geheel van Italiaans acetaat met gouden accenten. De lijn is verfijnd en straalt luxe uit. Zoals u gewend bent van POLAR beschikt ook de GOLD-Line over de ‘Super-Polarized’ lens. De zonnebrillen zijn geschikt om te verglazen en hebben een uitstekende pasvorm.
Creatief en kleurrijk
VANNI is in 1990 opgericht in Turijn door Giovanni Vitaloni, ‘Vanni’ genoemd door zijn vrienden. Door zijn netwerk en jarenlange ervaring in de optiek is hij sinds 2017 president van de MIDO en ANFAO. Zijn grootste passies zijn z’n eigen brillenmerk en Italië. Deze twee komen samen in VANNI. Het merk kenmerkt zich door originele vormgeving te combineren met kleur. De monturen en zonnebrillen worden met veel liefde ontworpen en gemaakt in Italië door vakmensen, wiens vaardigheden en kennis generaties lang zijn doorgegeven. Ze combineren hun vakmanschap met innovatieve productietechnieken. De schoonheid van het merk is een mix van genialiteit en cultuur. Over elk detail is nagedacht, het is een weergave van meer dan 30 jaar experimenteren omgezet in ervaring. VANNI wordt inmiddels succesvol gedistribueerd in meer dan 40 landen.
Acetaat
De collectie beschikt over modellen van acetaat, metaal en combinaties hiervan. Het acetaat dat voor de monturen gebruikt wordt, is door VANNI zelf ontworpen en vervolgens exclusief voor het merk gemaakt. Ieder jaar worden er nieuwe acetaat platen in een verscheidenheid aan kleuren geïntroduceerd, met de meest prachtige patronen. Zo is er het creatieve Pixel acetaat, het chique Dama en Blade acetaat, maar ook het stoere Flash acetaat. Mede hierdoor heeft het merk altijd een onderscheidende look die vernieuwend is. De monturen beschikken over geklonken insmeltscharnieren en prachtige freestechnieken, welke het vakmanschap van de collectie benadrukken. Ze geven de monturen een luxe uitstraling.
Metaal
Vanni maakt sinds jaar en dag brillen van metaal, welke ook over een ‘VANNI Touch’ beschikken. Het merk heeft zijn focus gelegd op een aantal succesvolle series. Zo is er ‘Tandem’, een succesvolle serie waarin creatief vormgegeven modellen verkrijgbaar zijn, in frisse 2-tone kleurcombinaties. Verder is er ‘High Line’, een prachtige serie waarbij het voorstuk aan de bovenzijde een stijlvolle facet rand heeft en aan de onderzijde beschikt over prachtige graveringen. De oortips van deze monturen zijn gemaakt van exclusief acetaat, dat past bij de kleur van het metaal. De serie is verkrijgbaar in stijlvol goud met zilver combinaties, maar ook in prachtige krachtige felle kleuren, als paars, groen en blauw.
Uomo
De Uomo lijn is er speciaal voor heren die eens wat anders willen. Zo zijn er zijn modellen welke beschikken over unieke 3D lasergraveringen op het voorstuk, met een houtnerf patroon of juist een heel strak lijnenspel. Dit geeft ze een casual of een zakelijke uitstraling. In de Uomo lijn zijn er diverse modellen in grote maten verkrijgbaar.
VANNI Petite
De collectie van VANNI beschikt ook over een serie monturen voor consumenten met een smal gezicht, VANNI Petite genaamd. Deze lijn beschikt over kleurrijke monturen van zowel acetaat als metaal.
VANNI vindt dat het een feestje moet zijn om met passie een prachtige onderscheidende Italiaanse bril aan de klant te adviseren. Verras uzelf en kom een kijkje nemen op de beurs en zie waar ‘Made in Italy for sure’ voor staat.
One Frame at a Time: ECO Eyewear’s Global Impact
Sinds 2009 is ECO Eyewear een pionier op het gebied van duurzame brillen. Vanuit een nieuwsgierige, positieve en vooruitstrevende mentaliteit wil het merk de wereld verbeteren, stap voor stap – of beter gezegd: montuur per montuur. ECO maakt elke bril volledig van milieuvriendelijke materialen en hanteert een allesomvattende duurzame aanpak, tot aan de verpakking en promotiematerialen toe. Deze inzet heeft geleid tot een bijzondere mijlpaal: ECO behoort tot de eerste brillenmerken ter wereld die carbon negative zijn -oftewel: het merk haalt meer CO₂ uit de lucht dan het uitstoot.
ECO bewijst dat duurzaamheid en stijl perfect samengaan. Het merk introduceerde als eerste een modieuze, milieubewuste bril en kreeg internationale erkenning voor het slimme clip-on systeem: Hiermee verander je eenvoudig een optische bril in een zonnebril. Deze innovatie is bekroond met diverse designprijzen.
De collecties zijn ontworpen met oog voor stijl en planeet, en gebruiken verschillende duurzame materialen:
ECO is meer dan een brillenmerk: het is een beweging. In samenwerking met Waste Free Oceans helpt het bij wereldwijde schoonmaakacties. Ook plant ECO via het programma “One Frame, One Tree” een boom per verkochte bril. Inmiddels zijn dat er bijna 4 miljoen. Dankzij de inzet van merk, partners en consumenten is ECO een stijlvol en schaalbaar voorbeeld van hoe duurzaamheid écht het verschil kan maken.
MODO: Waar visie en doel samenkomen
MODO is in 1990 opgericht in New York en heeft sindsdien een sterke merkidentiteit opgebouwd die draait om een zogeheten glocal benadering: Een combinatie van wereldwijde reikwijdte en lokale deskundigheid. Met vestigingen in Milaan en Stockholm haalt het merk inspiratie uit de vooruitstrevende energie van New York, de designtraditie van Milaan en de nauwkeurigheid met oog voor detail van Stockholm.
Design en kwaliteit staan centraal bij MODO. Het merk maakt gebruik van innovatieve materialen, geavanceerde technologie en ambachtelijk vakmanschap. Deze aanpak heeft MODO niet alleen brede waardering opgeleverd in de brillenindustrie, maar ook in de media en via prestigieuze designprijzen.
MODO omarmt trends, maar nooit ten kosten van draagcomfort. De brillen combineren high-end stijl met slimme functionaliteit. Elke collectie biedt een doordachte balans tussen persoonlijkheid en praktisch gebruiksgemak, afgestemd op de individuele stijl van de drager.
De collecties van MODO zijn opgebouwd rondom verschillende designfamilies, met als rode draad: lichtheid.
Naast design maakt MODO ook maatschappelijke impact. Met het initiatief “Buy a Frame, Help a Child See” heeft het merk al meer dan twee miljoen kinderen geholpen aan oogzorg. Zo combineert MODO stijl met maatschappelijke betrokkenheid.
Het beste merk wat je in huis hebt… dat ben jij zelf!’
Hoe ontvang je de consument bij jou in de winkel? Met professionele aandacht, een lekker kopje koffie en advies op maat; alles is tot in de puntjes verzorgd. Daar hoort natuurlijk een mooi etui, een goed doekje en brillenspray bij. Dit alles in een gepersonaliseerd tasje waarmee de klant tevreden de winkel verlaat. Wij zeggen; dit alles moet jouw sfeer, jouw huisstijl ademen.
Etui & Zo is sinds jaren een vaste speler in de optiekbranche. We zijn gespecialiseerd in het vertalen van jouw bedrijfs-DNA naar afleverproducten en accessoires. Onze mogelijkheden zijn talrijk met een collectie die zich onderscheidt in kwaliteit en design tegen een goede prijs.
Ook op deze beurs zal ons enthousiaste team niet ontbreken! Peter, Darlene, Carin, Fabienne en ik laten je graag alle noviteiten zien en praten je graag bij. Het is alleen al fijn om elkaar weer te zien in deze inspirerende omgeving!
Zien we je gezellig op onze stand, dicht bij de bar?
Naast een gezellige sfeer kun je weer rekenen op een mooie actie met RITUALS pakketten!
RES/REI is het Latijnse woord voor “het ding” of “het concept”. Het is dus niet gek dat dit brillenmerk altijd op zoek is naar het concept van de perfecte bril. RES/REI gelooft in ambacht en een persoonlijke touch. Daarom worden de monturen van het merk allemaal volledig met de hand gemaakt in Italië, zodat de kwaliteit van iedere bril gewaarborgd kan worden.
De monturen worden gemaakt van hoogwaardig acetaat, exclusief van Mazzucchelli. Dit materiaal geeft de designers de kans om brillen te maken in unieke kleuren en patronen, zodat iedere bril echt iets nieuws te bieden heeft. Tevens maakt RES/REI gebruik van high-density acetaat, dat zorgt voor extra stevigheid bij de dunnere modellen.
Iedere collectie van het brillenmerk draait rondom een centraal thema. De ontwerpers laten zich inspireren door mythologie, keizers, muzikanten of bloemen. Hierdoor komen er ieder jaar weer verrassende designs tevoorschijn uit de ateliers van RES/REI.
Wanneer je een bril van dit merk draagt, weet je zeker dat je je comfortabel voelt. Het materiaal is namelijk lichtgewicht en de monturen passen zich makkelijk aan de vorm van je gezicht. Hierdoor doe jij je bril van RES/REI het liefst nooit meer af.
Ørgreen is een Scandinavisch design recht uit het hart van Denemarken, Kopenhagen. Hier wordt elk montuur ontworpen, vorm gegeven en niet onbelangrijk, van een kleur voorzien. Ørgreen staat voor eenvoud, kwaliteit en een prachtig kleurenpalet. De monturen zijn vervaardigd uit het beste titanium en doorlopen maar liefst 100 productieprocessen in Japan alvorens ze nog eens handmatig gecontroleerd worden in Kopenhagen.
Waarom Japan? Japan heeft de beste know-how om titanium te verwerken, bewerken en te kleuren. Wist u trouwens dat het maken van een Ørgreen montuur tot 6 maanden kan duren! Elk montuur wordt zeer nauwgezet gemaakt en gekleurd, bij de minste afwijking in het titanium of de kleuring zal het montuur afgekeurd worden en opnieuw gemaakt. Bij Ørgreen staat kwaliteit voorop.
Een project dat is ontstaan met als doel het beste schroefloze scharnier te creëren. Sinds de oprichting heeft Lool zichzelf ontwikkeld als een multidisciplinaire ontwerpstudio waar verschillende profielen samenwerken met een gemeenschappelijk doel. Toen we ons doel bereikt hadden het beste schroefloze scharnier te creëren, hebben we ons gefocust op het ontwerpen en produceren van functionele, creatieve, lichtgewicht monturen. De merknaam is voortgekomen vanuit de vorm van onze eerste gedemonteerde schroefloze bril. De grote productontwerpers hebben ons geïnspireerd en de weg gewezen naar een uniek, mooi en functioneel product.
Wij gebruiken “BUILT” om te verwijzen naar de vervaardiging van monturen en creëren een analogie met de architectuur van gebouwen. De vormen en concepten van de hedendaagse architectuur inspireren ons om de vormen en modellen van onze collecties te definiëren. Dat is onze manier om duurzaam te zijn, werkend met de beste grondstoffen om zo de levensduur van onze monturen te vergroten. Wij geloven erin dat elk ontworpen product een lange levensduur moet hebben. Built to last.
ONZE MONTUREN
8gr lichtgewicht / 0,5mm plaatdikte / Gebouwd om licht te zijn. Gemaakt van Sandvik 11r51, een austenitisch roestvrij staal met uitstekende flexibele eigenschappen dat voldoet aan de eisen met betrekking tot corrosiebestendigheid, mechanische sterkte en levensduur.
GEPATENTEERDE TECHNOLOGIE
De Hub is een upgrade van alle bestaande schroefloze scharnieren op de markt. Doordat het vanuit één enkele roestvrij stalen plaat wordt gebogen, verhoogt dit systeem de duurzaamheid en houdt de veer zijn spanning, vorm en werking van de eerste dag vast over de gehele levensduur. 2 stappen / 2 vingers / 2 minuten / zonder gereedschap.
Een eenvoudig te monteren scharnier, veilig te demonteren zonder het oppervlak of de structuur van het montuur te beschadigen door slechts 2 vingers van uw hand te gebruiken.