In 1972 ging EYEVAN van start met een concept van “brillen om je als modeartikel te kleden” en in 1985 maakte het een sensationeel werelddebuut. Een EYEVAN product staat bekend om zijn tijdloze design en als we kijken naar handgeschreven tekeningen of archieven van EYEVAN, kunnen we het echte vakmanschap van Japan zien en de creativiteit en het enthousiasme van het ontwerpteam van die dagen. In 2013, ongeveer 40 jaar na de lancering, reconstrueerde een nieuw designteam het merk EYEVAN 7285 op basis van de archieven van EYEVAN en gaf uitdrukking aan wat zij absoluut mooi vinden.

De ontwerpbronnen zijn de archieven van EYEVAN, allerlei dingen zoals vintage brillen, telescopen, handspiegels en oude gereedschappen die ons oorspronkelijke ontwerpteam verzamelde, en artefacten zoals bouwconstructies en producten uit de natuur die de ontwerpers zagen. Deze talrijke ontwerpbronnen worden samengevoegd en getransformeerd tot de producten als brillen.

De veren zijn bijvoorbeeld afkomstig van Frans bestek uit de jaren 1940, het metalen montuur is afkomstig van de structuur van oogtestapparatuur uit de jaren 1970 en de onderdelen zijn geïnspireerd op arabeske patronen van oude Japanse veren. De producten van EYEVAN 7285 worden gemaakt door de combinatie van handwerk van vakmensen en de modernste machines in Sabae, Fukui prefectuur, die de eerste producent van brillen ter wereld is. Met de traditionele en de nieuwste processen, zijn veel van zijn ontwerpen, die op het eerste gezicht eenvoudig lijken, eigenlijk kunstzinnig. Slechts een handvol ambachtslieden die uitzonderlijk bekwaam zijn in Sabae, maken de brillen één voor één door middel van ongeveer 400 processen. Men kan zeggen dat ze meer weg hebben van kunstwerken dan van industriële produkten.

Een bril is niet altijd een modeaccessoire geweest dat afleidt van zijn natuurlijke stijl. Oorspronkelijk door meester-ambachtslieden in metaal gevormd, of door ambachtslieden gebeeldhouwd uit de natuurlijke polymeren hoorn en schildpaddenschild, waren brillen kostbare voorwerpen. Voor John Dalia moet uw bril een voorwerp van elegantie blijven. Je bril moet een bron van trots zijn, een teken van je individualiteit. Het wordt tijd dat dit accessoire weer iets wordt om jaloers op te zijn. Een echt luxeproduct. Op dezelfde manier als een juwelier zou doen, worden al onze creaties en hun samenstellende delen met de hand geassembleerd met behulp van eeuwenoude kennis, de modernste technieken en de beste beschikbare materialen. Wij bieden een product dat gewoonweg elegant en van hoge kwaliteit is, als een uniek juweel.

OVER JOHN DALIA
John Dalia, opgericht in 2011, biedt high-end stukken die de natuurlijke wetten van luxe gehoorzamen: precisie, wenselijkheid en tijdloosheid. Inderdaad, John Dalia opereert in een wereld van ultieme luxe met tijdloze creaties gemaakt door de mensen die ze dragen. Ongeëvenaarde kwaliteit, uitzonderlijke materialen en een liefde voor eenvoudige schoonheid zijn de hoekstenen van dit familiehuis van Parijse brillenmakers. De John Dalia-normen, die meer dan 100 productiestappen door enkele van de beste Franse ambachtslieden vereisen, zijn nu industriële normen geworden. De Parijse autodidact John Dalia droomde er altijd al van om eenvoudige maar veeleisende modeaccessoires te maken, met eersteklas materialen en uniek vakmanschap. Die droom is in 2011 uitgemond in het gelijknamige merk John Dalia. Zijn collecties zijn altijd verfijnd met elke creatie ontworpen als een sieraad van hoge kwaliteit, ingetogen maar elegant, net als zijn geboortestad.

JOHN DALIA BRILLEN, VOLLEDIG GEMAAKT IN FRANKRIJK.
John Dalia beschouwt de Franse ambachtelijke methodes als een kernwaarde. Onze fabrikant, die sinds 1966 op enkele kilometers van Parijs gevestigd is, garandeert een product dat van begin tot einde met de hand geassembleerd wordt. De reden om voor dit atelier te kiezen, is dat wij de overtuiging delen dat een bril hetzelfde artisanale vakmanschap verdient als een luxe sieraad. Elk van onze stukken kan tot 120 stappen in beslag nemen om te maken, wij hadden een partner nodig met wie wij gedurende lange tijd nauw konden samenwerken om een onberispelijke kwaliteit van elk van onze producten te garanderen.

JOHN DALIA, EEN “EENVOUDIGE” ELEGANTE SCHOOL VAN DESIGN.
De designvisie van John Dalia drukt een mix uit van eenvoud, tijdloosheid en standvastigheid. John waakt persoonlijk over de creatie van de schetsen en prototypes en controleert het hele ontwerpproces tot aan het eindproduct. Voor elk nieuw model kiezen we uit een reeks hoogwaardige materialen zoals acetaat, titanium, zilver of 22-karaats goud. Elk materiaal heeft zijn eigen eigenschappen die de monturen een meerwaarde geven. Wij zijn er trots op dat wij onze materialen betrekken van de meest vooraanstaande fabrikanten zoals Mazzucheli en een select aantal Japanse fabrikanten. De keuze van de glazen wordt gemaakt in relatie tot het ontwerp en de details van elk paar: vlakke kleuren of kleurverlopen met en anti-reflectie behandeling aan de binnenkant.

KOMONO is een mode- en optiekmerk uit Antwerpen, waarvan de Japanse naam staat voor “kleine dingen”.  Ze geloven dat kleine dingen, zoals brillen en zonnebrillen, een groot verschil maken als het gaat om geweldige stijl en zelfexpressie.Ze creëren alles met vier pijlers in gedachten, namelijk:

MODE UIT ANTWERPEN
De creatieve geest van Antwerpen, die de stad op de voorgrond van mode houdt, is een constante bron van inspiratie voor ons en vormt KOMONO als merk. Ze zijn de trotse partner van de Modeafdeling van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen (Alumni: Dries van Noten, Ann Demeulemeester, Martin Margiela, Walter Van Beirendonck, …).

TOEGANKELIJK VOOR IEDEREEN
Hun producten zijn betaalbaar geprijsd. Hun collecties stralen openheid, transparantie en inclusiviteit uit.

VERBINDEN OP EEN DIEPER NIVEAU
Steeds op een weldoordachte manier, waarbij elke schakel fundamenteel is voor de kracht van 1 groot geheel. We denken door, ontwerpen tot het uiterste detail, produceren met passie en brengen zo het merk in leven. Coherent en Consequent.

ALTIJD EEN STAP VOORUIT
KOMONO durft anders te zijn. We zijn vooruitstrevend, altijd bereid om grenzen te verleggen en de bestaande status quo uit te dagen. We zien alles als een werk in uitvoering, inclusief onszelf.

Het Zwitserse sophisticated merk Götti is voor jong en oud! Hip, trendy maar ook klassieke monturen zijn in deze grote collectie te vinden. Kwaliteit en pasvorm staan hoog in het vaandel. Sven Götti, de ontwerper en eigenaar, heeft zelf een optiekzaak gehad en ontwerpt vanuit de filosofie van een optieker. “Door opticiens, voor opticiens” is dan ook een soort slogan geworden.

Inmiddels bestaat de Götti collectie uit 4 lijnen:
Switzerland : Titanium en Acetaat monturen
Dimension : 3D geprinte collectie
Perspective : Glasbrillen, randloos maar ook met vele mogelijkheden randen
Bufferhoorn monturen

Innovatie en kunstzinnigheid komen samen om de grenzen van stijl en functionaliteit opnieuw te definiëren. De verschillende ontwerpen halen inspiratie uit geometrie en wiskunde en weven zo een esthetisch unieke brillentaal samen. De collectie omarmt innovatieve productiemethoden die resulteren in verbazingwekkende technische realisatie. Elk montuur vertelt zijn eigen verhaal, waarbij vormen worden samengevoegd om een esthetiek met meerdere lagen te creëren. Kruisende lijnen, verschillende diktes en delicate kleurovergangen creëren intrigerende ruimtes en onverwachte driedimensionaliteit. Waar frames het gewone overstijgen en kunstwerken worden.

Lunetterie Générale ontwerpt tijdloze brillen die je overal volgen. In deze zoektocht om het vintage repertoire nieuw leven in te blazen, gebruiken we alleen kostbare materialen en op maat gemaakte componenten om compromisloze brillen te creëren die bedoeld zijn om een leven lang mee te gaan. Onze esthetiek is een groots eerbetoon aan de Bon Vivant in elk van ons. Een vrolijk en onderscheidend persoon die door zijn authentieke manier van leven naar grootsheid streeft, maar die ook mensen inspireert om hun ‘force de caractère’ te ontdekken. Grote avonturen beginnen met uitzonderlijke brillen.

Alle brillen zijn handgemaakt in Japan. De kwaliteitscontrole wordt uitgevoerd onder het toeziend oog van onze brillenmeester die ervoor zorgt dat bij alle 232 productiestappen van meer dan 8 gespecialiseerde werkplaatsen aan de hoogste normen wordt voldaan.

De duidelijke passie voor design en marketing van oprichter Julien Couture wordt grotendeels beïnvloed door klassieke cinema en vintage verzamelobjecten. Zijn creatieve stijl wordt gekenmerkt door het gebruik van art deco grafische elementen, pure lijnen, allemaal met een unieke harmonie van kleuren en levendige materialen. De autodidactische ontwerper houdt van fotografie op film, marmer, kringloopwinkels, de kleur geel, snorren en de jaren 70.

Gedreven door levenslange overtuigingen en niet door merk-strategie; Leisure Society is een verlengstuk van het perspectief van oprichter, designer en CDFA-lid Shane Baum op wat het leven zou moeten inhouden; tijd doorbrengen met vrienden en familie, en het genieten van momenten van absolute ontspanning.

Beginnend met eyewear die de idealen van Baum omvatten, het creëren van producten met een inherente waarde, leidden hem ertoe de meest geraffineerde eyewear te produceren die je überhaupt in de branche kunt vinden. De collectie van Leisure Society biedt een authentieke benadering van traditioneel geïnspireerde designs, met gebruikmaking van state-of-the-art technologie gecombineerd met ambachtelijke constructietechnieken. De collectie centreert rondom erfgoed; het creëren van een object met het oogmerk van een eeuwige levensduur.

De collectie wordt vervaardigd uit de meest hoogwaardige materialen die beschikbaar zijn: 12K, 18K en 24K goud-gecoated titanium, het meest hoogwaardige actetaat mogelijk en de allerbeste polariserende CR-39 en Nylon zonnelenzen met ontspiegelende UGR12™, Diamond Cast™ en hydrofobische en oleofobische coatings.

De roots van Lafont liggen in de stad van de liefde, Parijs.
In 1923 opende Louis Lafont zijn eerste optiekzaak, door de jaren heen volgde er nog 5 optiekzaken onder leiding van zijn zoon Philippe Lafont die samen met zijn echtgenote Laurence in 1979 hun eerst collectie ontwierpen. 44 jaar later en 3 generaties verder straalt de collectie als nooit tevoren.

De 2 zonen van Philippe en Laurence, Thomas (ontwerper) en Matthieu (directeur) schrijven de geschiedenis verder vanuit de hoofdstad van de mode. Het Parijse ontwerp en Franse productie in Morbier / Jura zorgt ervoor dat de collectie wereldwijd in 40 landen verdeeld wordt.

De Franse levensstijl, de Parijse elegantie en discrete luxe, samen met technische kennis en kwalitatieve materialen zijn de essentie van Lafont. Lafont ontwerpt 5 collecties: voor dames als heren, optisch en zonnebrillen, vintage réédition en Issy&là voor de jeugd en een frivole kindercollectie genaamd Lafont Enfant.

Lafont Paris is 100% een familie bedrijf
3de generatie staat vandaag met succes aan het roer
OFG (Origine France Garantie) = Frans kwaliteitslabel met productie in Morbier / Jura
Hoofdkantoor in Parijs

Andy Wolf Eyewear is een onafhankelijk brillenmerk uit Oostenrijk dat bewust design, compromisloze kwaliteit en verantwoorde productie combineert. Het merk werd in 2006 opgericht in Oostenrijk en produceert alle monturen met de hand in eigen fabrieken: acetaat en combinatieglazen in Oostenrijk, metalen monturen in de Franse Jura. Ons ontwerpteam laat zich leiden door relevante wereldwijde trends, elke bril wordt met de hand gemaakt met veel aandacht voor detail en we werken voortdurend aan innovaties in het productieproces om het product nog beter en toekomstgerichter te maken.

Dit begint al bij de materiaalkeuze en gaat door tot en met de verpakking en de laatste details. Onze collectie is net zo divers als onze klanten: ze is onderverdeeld in verschillende lijnen, elk met een eigen, uniek karakter. Core staat voor tijdloze, eenvoudige ontwerpen met een duidelijke designtaal. Elevated combineert luxueuze details met een evenwichtige designtaal – perfect voor wie van iets speciaals houdt. Trend monturen zijn ongewoon, modieus en maken een sterk stijlstatement. De luxe collectie AWeareness combineert traditioneel vakmanschap met duurzame materialen en een verantwoorde ontwerpbenadering. Elke lijn is verkrijgbaar in zowel acetaat als metaal. Onze esthetiek is net zo duidelijk als onze houding: Andy Wolf Eyewear is vakmanschap, regionale waardecreatie en een bewustzijn van de wereld om ons heen.

Deze collectie is ontworpen met de hedendaagse man in het achterhoofd met goede smaak, aandacht voor mode en nieuwe trends, maar altijd gericht op kwaliteit en comfort.

T-Charge Eyewear benadrukt het sportieve en stedelijke karakter van de collectie met verfijnde kleuren en ecologische details.

Een groot deel van de collectie in zon en optisch is half gemaakt van hout, waarbij alleen de uiteinden in acetaat overblijven voor een betere pasvorm op het gezicht.

Ook de verpakking die bij de bril wordt geleverd is gemaakt van een mix van leer en papier.

Translate »