Colour up your life.
Sinds de dag in 1959, toen de eerste auto van de productielijn rolde, staat MINI voor nieuwe perspectieven en creatief denken. De kleurenwereld waarin de auto’s bewegen, hebben altijd de moed getoond om anders te zijn. Gedurfd, onconventioneel of klassieke combinaties; je vindt ze ook in de MINI EYEWEAR collectie. Met de nodige knowhow van Eschenbach Optik en in samenwerking met MINI wordt sinds 2019 het levensgevoel van het merk overgebracht in de monturen- en zonnebrillencollectie.

Met 12 nieuwe monturen en 2 opvallende zonnebrilmodellen zet MINI EYEWEAR in op tijdloos design en gedurfde kleuren. Chili rood ontmoet Brits racegroen. De spannende kleuren doen denken aan het onmiskenbare kleurenpalet van MINI. Of het nu rond of hoekig is, of als Nylor – de collectie maakt het mogelijk om de eigen persoonlijkheid uit te drukken. Geometrische acetaat frames en roestvrij stalen modellen met retro-elementen weerspiegelen de levensstijl van vrije geesten.

MINI EYEWEAR heeft zichzelf tot taak gesteld om de groeiende ecologische uitdagingen aan te gaan en gebruikt het duurzame materiaal van BIOTATE in het SUSTAINABLE ORIGINALS-concept. De grondstofbesparende, duurzame aanvulling op normaal acetaat overtuigt door zijn kleurschittering in zowel matte als glanzende uitvoeringen. De modellen zijn pioniers voor de toekomst.

Ook de SPRING STORIES highlight-modellen openen nieuwe perspectieven. Of het nu gaat om oversized vormen of een opvallend design vierkante vorm – de modellen verenigen de huidige tijdsgeest met het design van vroeger. Ook de zonnebrilmodellen weerspiegelen MINIness in vormen met een sterk karakter en een esthetisch kleurenpalet. De wereld is kleurrijk en wordt dat nog meer met MINI-BRILLEN!

Vertegenwoordiger:
Gabriëlla Ter Borgh, Noord Nederland, tel: +31638072417
Elianne Coppelmans, Zuid Nederland, tel: +31643066040
Carolien Valkenburg, België, tel: +32476470990

Opgericht in 1901 in het midden van de Jugendstil of Art Nouveau, ontwerpt Brendel uitgesproken brilmode voor vrouwen. 100 jaar later nam Eschenbach in 2002 het merk over van ontwerper en ondernemer Ann-Christin Brendel. In 2014 betrad het merk het tijdperk van capsulecollecties. De samenwerkingen met gerenommeerde kledingontwerpers als het Berlijnse label Kaviar Gauche of het Münchense ontwerpersduo Talbot Runhof hebben geresulteerd in een nieuwe kijk op brillen en een buitengewoon design. Een andere strategiewijziging vond plaats met “Fashion for the face”, dat tot op de dag van vandaag voortduurt. De focus wordt nu niet gelegd op de leeftijd, maar op de levenshouding van vrouwen. Trendscouts scannen actuele maatschappelijke trends. Deze worden vertaald door vrouwelijke ontwerpsters en brand managers. Alles aan Brendel ademt “vrouw zijn”. En dat dit succesvol is blijkt uit de vele prijzen die de ontwerpen hebben ontvangen, zelfs 3 maal een Red Dot. “Fashion by females for females”.

Vertegenwoordigers:
Leontien Keur, Noord Nederland tel: +31620420578
Wilbert van Dongen, Zuid Nederland, tel: +31642697543
Walter Peters, België, tel: +32470695548

Ontdek de vernieuwde Online Verkooptraining van de Brillenstylist
Voor optiekzaken die het verschil willen maken in briladvies

De Online Verkooptraining van de Brillenstylist is vernieuwd en nóg effectiever. Met handige checklists, een interactieve Q&A én een live demo van het 4 stappen briladvies.

Het unieke 4 stappen briladvies staat centraal in de Verkooptraining. Als je medewerkers hierin getraind zijn, helpen ze klanten om sneller de juiste bril te kiezen. Klanten die eindeloos lopen te twijfelen, zijn voltooid verleden tijd.

Wil jij ook profiteren van deze innovatieve methode? Je briladviezen professioneler en efficiënter maken door de eerste en enige training op dit gebied te volgen?

Personeelsverloop is geen probleem
Veel personeelswisselingen?  Niets hoeft je nog tegen te houden. Je teamleden volgen de training individueel, waar en wanneer ze maar willen. De Online Verkooptraining inspireert hen en vergroot hun professionaliteit. Jouw optiekzaak kan zich onderscheiden met een opvallende en toegankelijke service die klanten helpt de perfecte bril te vinden.

Korting tijdens de Bold Optical Fair XXL
Bezoek je de Bold Optical Fair XXL? Dan geldt een speciale korting voor de Online Verkooptraining. Kom naar stand BO7 en ontdek wat de vernieuwde training voor jouw team kan betekenen.

Al meer dan 40 jaar biedt Oté een zeer breed en kwalitatief hoogwaardig assortiment contactlens- en oogverzorgingsproducten, zoals lensvloeistoffen voor harde en zachte lenzen, oogdruppels, oogsprays en accessoires.

Empowers your senses
Samen gunnen en helpen wij mensen om puur te genieten van alles wat het leven de moeite waard maakt. Het zijn vaak de kleine, eenvoudige dingen in het leven waar geluk te vinden is. Onze zintuigen zijn essentieel om dit geluk te ervaren. Door onder andere de ontwikkeling en productie van kwalitatief hoogwaardige contactlensverzorging- en oogverzorgingsproducten dragen wij hier ons steentje aan bij.

Wij staan open voor nieuwe markten en diensten en zijn hierbij continu op zoek naar inspiratie, verbetering en vernieuwing. Wij zijn pas tevreden wanneer de klant ons de hoogste waardering geeft.

WIJ ZIJN… SPECTACULIS
Wij zijn een unieke samenwerking tussen Ninder Nijkamp en Arthur van der Leden. In 2022 hebben we de handen ineengeslagen om een prachtige collectie van het merk IKY Eyewear te introduceren. Wij ontwerpen en ontwikkelen Fit-Over overzetbrillen en Clip-On zonneclips.

Wij zijn gespecialiseerd in het leveren van hoogwaardige en betaalbare overzetbrillen en zonneclips. Onze producten zijn ontworpen om te voldoen aan de behoeften en voorkeuren van klanten die op zoek zijn naar een stijlvolle en comfortabele oplossing.

Wij geloven dat overzetbrillen en zonneclips niet alleen functioneel moeten zijn, maar ook modieus en trendy. Daarom werken we samen met ontwerpers en fabrikanten om de nieuwste trends en stijlen in onze collectie op te nemen.

Onze producten zijn vervaardigd met behulp van duurzame en hoogwaardige materialen, waardoor ze lang meegaan en bestand zijn tegen slijtage. Daarnaast voeren we strenge kwaliteitscontroles uit om ervoor te zorgen dat elk product aan onze hoge normen voldoet.

Röst Eyewear is vernoemd naar het gelijknamige visserseiland Røst, in de Noorse zee.

Deze collectie is gebaseerd op de karakteristieke kenmerken die doen denken aan titanium. Design en development vindt plaats in Noorwegen.

Stoere en toch verfijnde sterke brillenlijn, technisch hoogwaardig product. Ongerepte schoonheid vertaald naar een prachtig product in stainless steel, titanium of een combinatie met acetaat.

Reykjavik Eyes Black Label Reykjavik Eyes is opgericht door de IJslandse designer Gunnar Gunnarsson. Als kind werkte Gunnar in de optiekzaak van zijn ouders waar hij zijn zomervakanties grotendeels doorbracht met het vervangen van gebroken glazen en schroeven. Dit was de juiste voedingsbodem voor Gunnar om uiteindelijk zijn eigen brillen te gaan ontwerpen; het begin van Reykjavik Eyes.

Gunnar heeft drie jaar de tijd genomen om zijn oorspronkelijke idee te testen en te verfijnen. Het resultaat is baanbrekend en heeft de grenzen van het brilontwerp verlegd. Reykjavik Eyes wordt gewaardeerd om de combinatie van hoogstaande technologische toepassingen, draagbaarheid en stijl.

In 1880 volgde Jules Morel de seizoenen en leefde in harmonie met de natuur: van landbouw in de lente en de zomer tot het maken van monturen in de winter. Zo ontstond de voorloper van de monturen, de “pince-nez” (direct vertaald als “neusklem”).

Jules, een pionier in zijn tijd, was op 25-jarige leeftijd een van de eersten die zijn eigen brillenzaak begon. Nederig en eerlijk, streefde hij ernaar om kwaliteitsmonturen te maken vanuit zijn liefde voor vakmanschap. Trots op zijn afkomst verdeelde hij zijn tijd tussen zijn waardering voor de natuur en zijn passie voor het ontwerpen van brillen. Al meer dan 140 jaar zet het bedrijf MOREL de familietraditie voort. Even gepassioneerd door kwalitatief vakmanschap en het respect voor het moederland, wijdt de firma haar kennis aan het ontwerpen en distribueren van iconische monturen over de hele wereld.

In de toekomst streeft de 4e generatie van de MOREL familie naar de ontwikkeling van een sociaal verantwoorde en collaboratieve cultuur, trouw aan de passie en waarden van Jules Morel.

Bollé is opgericht in Frankrijk in 1888 en is leider in sport- en lifestyle zonnebrillen, fietshelmen, skibrillen en skihelmen.

Bij Bollé verfijnen we voortdurend onze kenmerkende combinatie van pasvorm, mode en comfort, wat resulteert in een aantal van de nieuwste en technologisch meest geavanceerde producten in de industrie.

Maak ook kennis met de speciale lenzen van Bollé
De Phantom, de beste meekleurende lens voor een fenomenaal zicht. En natuurlijk de Volt+, de revolutionaire lens met hoog contrast en polarizerende filter.

Bollé is gekend als het meest geavanceerde design en creatieve sportmerk, dat trends creëert en de grenzen binnen de sportwereld verlegt.

Bollé lanceert een nieuwe optische collectie met zowel acetaat en metalen monturen.
Deze collectie blijft trouw aan het DNA van het merk met een sterke outdoor sport look en feel. Een uniek aanbod gekenmerkt door het geavanceerde, kenmerkende flex-scharnier.

 

Het merk Lunor staat voor ambachtelijke, handgemaakte brillen die in Europa worden gemaakt.
De ultieme pasvorm en service die bij dit merk passen zorgen ervoor dat wij al jaren een zeer tevreden klantenkring hebben. De slogan ‘als je maar lang genoeg normaal doet, word je vanzelf speciaal’ is voor dit merk zeer van toepassing.

Translate »